Kanin bortskänkes
Skänker nu min kanin. Skänker bort honom på grund av att jag känner att jag inte riktigt har den tid/intresse som han kräver. Och inte riktigt pengarna heller.. Han är en utekanin. Utebur följer INTE med eftersom att den tyvärr är för liten och jag har tyvärr som sagt inte den ekonomin som kräver för att jag ska köpa en större bur.Han är en relativt stor kanin, så han kräven en större bur. Han är snäll, men om man ger honom för lite uppmärksamhet kan han naffsa. Det kan han även göra om man kommer i mörkret och han inte vet vem man är.
Mina krav jag har är:
*Jag vill kunna hålla kontakten med köparen, och kunna komma och hälsa på.
*Skulle vara trevligt om jag kunde få bilder på honom
*Om han måste säljas vidare, så vill jag absolut veta vart han hamnar och gärna träffa de nya ägarna innan han säljs.
*Han ska få fortsätta vara utekanin.
*I det nya hemmet ska det helst inte finnas barn under 8 år, då han kan naffsa till om man är för hårdhänt.
På sommaren ska han kunna springa i en hage
På vintern ska han bo i en bur som står på ben.
Ska väl även informera om att han kan hoppa över kompostgaller
Vill ni ha mer information eller se flera bilder så är det bara att skicka ett mail. F.ö så fick jag honom från ett arbetskooperativ, så jag vet tyvärr inte Vilken ras? han är eller vad hans föräldrar var för ras.
Vill ni bara ha Ludde så är det gratis, men vill ni ha tillbehör så kostar dom:
Toalettlåda 40:-
hö/grönsaks-boll 30:-
höhäck 30:-
matskål 50:-
En aningen akut eftersom att det känns som djurplågeri att han bara får vara i sin ganska lilla bur hela dagarna. För jag har som sagt inte tid.
Jag bor i Älvsjö
Hej!
Till att börja med så måste jag säga att kaninen är jättesöt!!!
Men jag måste bara få fråga om buren han sitter i inte har något täckt tak?
Det ser ut som han har det väldigt blött i sin bur och han att han själv med ser blöt ut!
Tänk på att även om du inte har så mycket tid att ägna åt honom så måste han få ha torrt och fint i buren, han blir lätt förkyld/lunginflammation och kan även få andra problem med t ex sina tassar när det är så i buren!
Ta inte detta som ett påhopp,utan som ren omtanke!
Hoppas du hittar någon som kan ta hand om honom!
MVH
Myrra
Håller med Myrra. Han ser ut att ha det väldigt blött. Hela han verkar blöt.
Hoppas verkligen han kommer till ett bra hem. Han var superöst

Jag är glad att du tänker ompacera han :) Det avr duktig gjort än att ha han där i buren =)
#3: Håller med

Hon har lagt ut en annons på blocket.se också http://www.blocket.se/vi/10693946.htm?ca=11_s

Bra blocket annons!
Hej alla!
Förstår att det kan ses lite som djurplågeri att han är helt blöt och sitter i en skitig bur. Men saken är den att jag hade vart borta en vecka och mamma och pappa hade tagit hand om honom, men jag hade lovat att dom skulle slippa byta i buren, därav att den är skitig, han är blöt för att pappa hade öppnat upp buren och glömt stänga när det regnade. Men jag lade ett lager torrt spån i buren och torkade Ludde torr…Sen bytte jag i buren det första jag gjorde dagen efter =)
#1: Han har tak, men som jag nämde tidigarae hade pappa glömt stänga buren.
#6 Tack =)
//Caroline
#7 Okej då förstår jag!
Lycka till med att hitta ett nytt hem åt honom! =)
Tack så mkt =)
Hoppas han får ett fint hem! skulle gärna ha honom men får dock inte flera kaniner då jag snart ska ta ungar och hoppas på att spra några där ur. Samt jag behöver burarna till unger som eventuelt inte blir sålda.
Mvh Clara
Medarbetare på kanin och tonåringar.ifokus.
www.ingespjuta.webs.com

Vill ha honom ju Carro, men kommer aldrig få för mina föräldrar. ;P :( Synd .. men men
#10 Ok, synd
#11 Jaaa, jättesynd, för då skulle ja kunna hälsa på honom när ja vill =)…du kan inte tjata lite då?….Jag kanske kan hjälpa till å spara lite till en större bur isåfall =)….typ ta pengar från buren ja ska sälja lr nått =)
//Caroline

#12 Mmm, men nu när jag får hem mössen och allt, de kommer ju säga NEJ direkt bara jag ens frågar lite snällt, men om han finns kvar sen om ett tag kanske det går, ska tjata, tjata och tjata. ;P Han är en riktigt sötnos. O ja det vore ju en fördel om han kom till mig, bara för dig att följa med hem till mig efter skolan lr nått och hälsa på honom precis när du vill. =D

#13 Förlåt, VI får hem mössen, fast de kommer antagligen mest bo hos mig. ;P =D OT men iaf.
#14 jo, dt har du iförsej rätt i :P
söt men blöt=) skulle ta honom men jag bor i finland=(
Annars skulle ja ta honom…
Tihi :P…Det där är nog den enda gången han varit riktigt blöt :P…Ok, synd :/

Hittar du ingen??

Nej :/…får mest meil om folk som skulle vilja men inte kan/har plats…
(Skriver från chippers, hon är min bästa kompis, orkar inte logga ut å in ;) )
nån kan säkert ta han.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#20 Jo, jag hoppas det… =)
han är ju jätte fin!
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com

Vilken underbar kanin du har! *avis* ;)

Han är ju jättefin!
Hur mycket kostar din prins?

#31 Gratis, men sakerna kostar. Kolla #0 :)
#29 #30. tack så mkt :D
#31 precis som #32 säger, han är gratis…endast sakerna kostar om man vill ha med dom :)
//Caroline
GUD SÅ FIN! Jag vill så gärna ha han!
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#34 Kan du ta honom?
Jag tror inte det. Egentligen får jag inte ha fler kaniner. Sen ska jag ta ungar och om inte alla blir sålda måste jag ha plats till dom. Men han SÅ fin. Kan tjata lite, även om jag dock nog vet att svaret blir nej. Men jag tjatar endå! :P
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
vart bor du?
#39 Ok xD
#37 i älvsjö =)
ok ..men jag får men jag kan kanske försöka han e såå gullig.
du får men kan kanske försöka..menar du att du inte får men ska försöka, lr?
//Caroline
*putt*
Jag ska försöka tjata lite.. är nog meningslöst men jata kan man alltid ;P
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#42 Bra där ;) Dt e väl bara å hoppas på det bästa =)
mm jag menar så han kan man bara inte motstå

Jättesöt kanin! Vad är han för ras?
#44 Ok =P
#45 Tack =) Tyvärr så vet jag inte det, jag räddade honom från ett arbetskooperativ, så jag har absolut ingen aning om vad han är för ras

#46; okey, men jättesöt är han iaf!
Hur stor är han?
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#47 Tack =)
#48 Ca 1- 1½ kg, skulle jag tro…
Ingen som typ känner nån som känner nån som víll köpa kanin? :P

Nix, tyvär.. Har du satt ut på blocket?
#51; Jopp det har hon.. tror tom hon lagt ut den här i tråden.
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
#51,52 Japp, någon har tom länkat till den här i tråden som du sa Clariiz
Jo jag tyckte det ;)
Mvh Clara
www.ingespjuta.webs.com
Är det verkligen ingen som kan ta honom? Börjar bli lite bråttom då vi planerar att kanske åka bort på lovet…

Har ingen svarat på blocket annonsen? Kanske nån djuraffär kan ta han?
#56 nope :/ En djuraffär? Nej, dt vill/vågar jag inte, jag vill ju veta vart han hamnar och kunna se till att han verkar hamna hos några seriösa personer

#57 Joo, men jag tänker så han inte måste dö..
#57 jaha, men det lär han inte göra :P Jag kommer ju ta hand om honom tills han får ett hem……när nu det blir :/

#59 Vad bra :))
#60 =), men jag hoppas verkligen att någon kan ta honom….men det verkar ju inte vara så =(

#61 Synd! Vilka formur har du lakt in på?
#62, jag har bara annonserat här å på blocket…

Okej :)

Vet du ungefär hur gammal han är? hur är han i personligheten? vet du om han är duktig på att hoppa eller liknande? vet du ungefär hur stor han är i mankhöjd? har han tidigare haft några sjukdomar? vet du om han går bra ihop med andra djur? Vet du ungefär hur långt ifrån Stockholm du bor?
Jag är smått intresserad. Min kanin rymde för några dagar sen, jag är hur ledsen som hälst.. Det känns svårt att sluta tro att hon kommer tillbaka. Om hon inte gör det så kanske jag kommer att skaffa en ny kanin, ingen kommer någonsin att kunna ta hennes plats. Men min hund saknar sällskap och likaså jag, från en kanin.
(Förlåt om jag började prata om min kanin, men jag kan inte sluta tänka på henne bara..)
#65, Ok, stackars dig :( hoppas verkligen ni hittar henne igen.
Min kanin är ca 1 ½ år, Han är snäll, men ger man honom för lite uppmärksamhet så kan han nypas till. Och innan man klappar honom bör man se till att han vet vem det är som kommer, annars kan han bitas…. Men annars är han jättesnäll, han kan gå lös, men han är lite småjobbig att fånga in…Han kan hoppa över kompostgaller iaf, det vet jag :P Mankhöjd, hmm…ingen aning, men han väger väl ca 1- 1 ½ kg. Nej, han har inte haft några sjukdommar innan. Jag bor ca 30 min från stockholm, jag bor i älvsjö :)
//Caroline
Fick ett lagom seriöst samtal idag…
Riiiing:
Jag: Aa, dt e Caroline
Hon: aa, hej, jag ringer om kaninen som du ska skänka bort
Jag: Jaha, hej :D
Hon: Tänkte frågen sak, ett av dina krav, det här med att du vill hålla kontakten med ägaren, hur menar du då?
Jag: Typ, maila med varandra, så jag vet hur det går å hur han har det, å kanske skicka bilder om du har möjlighet till det.
Hon: Aha, så han kan inte bli ormmat då?
Jag: Nej gud nej, verkligen inte!
Hon: Nehe, ne men jag skojja bara, men jag tänkte på att han ser ju ganska stor ut…? *lite fniss i bakgrunden*
Jag: Ee, jaha, Jo, han är ganska stor…
Hon: Ok, så man kan inte tvätta honom i toaletten då? För det måste man väl göra? *Gapskratt i bakgrunden*
Jag: Okej, du verkar ju extremt seriös *klick* ( Jag la på )
Det här är väl sånt man får räkna med när man lägger ut sitt nmr på blocket :(

#67 Fy fan vilket as!!! Jag vill så jättegärna hjälpa till! Ev kan jag kanske göra det, mitt gamla dagis ville ha en kanin förrut, om du vill skulle jag kunna höra med min mor?
Men annars, finns det ingen 4H gård i närheten som kan ta honom? Eller rent av skansen kanske? Eller om han kan bo i ett jourhem under tiden, tills du vet säkert att någon kan ta honom.

Fy attans vad tråkigt med såna samtal! Kära nån vad barnsligt måste jag säga! Grrr!
Synd att jag bor så långt bort från dig, annars kunde jag ha tagit hand om honom.. Men jag bor i Dalarna… Lite väl långt bort tyvärr.. Det verkar inte vara lätt att hitta hem åt vuxna kaniner ser det ut…….. =(

Vilka töntar!
#68 Njaa…tror inte han passar så jättebra med småbarn :/ Men tack ändå :) Ne, tror inte det :/
#69 Jo, lite synd att du gör :/
#70 Jaa, verligen!

Carro, jag hoppas att du hittar ett bra hem till din vackra kanin. Jag kan tyvärr inte ta hand om honom, dels för att jag har 3 kaniner själv och att jag bor så långt ifrån Älvsjö.
Att adoptera en vuxen kanin är kanske något som många är rädda för, kanske att den är gammal eller så. Jag adopterade en vuxen kaninhane en gång, då var han ca 1 år gammal. Min klasskamrat kunde inte ha honom kvar av samma anledning som dig, för lite utrymme och tid. Detta var år 2000 som jag tog hand om kaninen. Nu är han på sitt 8:e år och är en helt underbar kanin med mycket personlighet.
Så att adoptera en kanin som behöver ett hem kan jag varmt rekommendera då man får så mycket kärlek av djuret.
Mvh///Caroline.C
#72 Tack så mkt =)
Hoppas din kanin som du adopterade lever länge till =) Och dina andra kaniner också för den delen :)
//Caroline

Ingen som nappar?

Jag tycker att din kanin verkar jätte fin, men har kommit på själv att jag måste först fortsätta leta efter min kanin innan jag börjar kolla på andra. Blev riktigt arg när jag läste om samtalet! det var barn antar jag? Jag blir så fruktansvärt irriterad på sånna människor. Har du numret kvar eller ringde dom med dolt nummer?.
nää fy vad hemsk bur kaninen har 
#75 Ja, det tycker jag du ska göra, leta på ;)
Aa, dt va barn, tyvärr kan jag inte se nmr från min mobil, den är lite konstig :/ Men jag är ändå ganska säker på att dom hade dolt nmr.
#76, kan vara bra å läsa igenom hela tråden innan du skriver nått….Jag har förklarat längre upp varför det ser ut som det gör!

Men gud vilka töntar, vilken idiot ringer och säger så där?
#76 Som sagt, läs hela tråden innan du anklagar henne för att kaninen har en hemsk bur (se bild #77)
Jag skulle gärna ta honom (mina kusiner bor i älvsjö), men jag måste prata med mamma om det först. Annars har jag en ledig burplats hemma. Men som sagt, jag måste kolla med mina föräldrar först.
gud vad buren ser stor och fin ut! :) skulle gärna ta hand om kaninen men vet ej om jag får för mina föräldrar. jag har frågat innan om jag kunde få ha en kanin till men tyvärr har de sagt nej då, men man kan ju försöka en gång till!!
Medarbetare på Hundar.ifokus
#78, Jo, man blir ju sur…Antagligen ungar som inte har nått bättre för sig…
Wow, skulle vara jätte bra om du kunde ta honom, verkligen jättesnällt :D hoppas verkligen du får det för dina föräldrar :D
#79, jo, för en dvärgkanin kanske, men Ludde är ju ganska stor…så buren är ju lite för liten för honom :/ Men om du har en ledig bur å du får för dina föräldrar så är det ju bara å säga till :D
mm ska fråga mina föräldrar igen! men vart ligger älvsjö.. själv bor jag i ystad, längst ner i skåne?! hoppas det är i närheten isf!
Medarbetare på Hundar.ifokus
Oj, skåne….nja, e nog alldeles för långt borta, jag bor i stockholm, synd :/
Ne, Okej….Men guuuud va sööööt <333 :D:D:D
Pauline.S Hur går det med letandet? Har ni hittat henne än? Hoppas det :)
//Caroline
börjar bli lite desperat nu,ere verkligen ingen som kan ta henne?

Är det en hona nu? :O
#88 Oj, haha :P Skrev lite för tidigt på morgonen, var helt borta då ^^ Nej, det är fortfarande en hane :P
synd att det är en hane jag bor i skåne och allt juu! är han kastread?

#86 nej jag har inte hittat henne :(
#90 Nej, det är han inte
#91 Okej :/
Men är det verkligen INGEN som kan ta honom?
Snälla?

Säger igen; Synd att jag bor för långt bort… Är det verkligen ingen i närheten som kan ta hand om honom?? Jag skulle gärna tagit honom, om jag bott närmare..Han är ju jättesööööt! Håller tummarna att det ordnar sig!

Är han ute kanin ? har du ngn mer bild på honom ? vad är det för ras ?
#94 jo, det är synd :(
#95 Aa, dt är han, men utebur följer inte med då den är för liten. Jag har bilder som jag skulle kunna maila, men annars har jag lagt in massa i den här tråden lite högre upp, Vet inte vad han är för ras då jag fick honom från ett arbetskooperativ.
Är du intresserad? :)

mjoe kanske xD
har en utebur som står tom, men har så många kaniner nu ;S
men kan alltid fråga om det funkar med en till, ja bor en kvart ifrån Älvsjö så det är ju bra isf .
#97 Okej :D Skulle verkligen vara jättebra om du kan/får det :D
Är uteburen stor? för Ludde är ju relativt stor =)

hmm, njae inte så jättestor faktiskt, hade min vädur där tills han växte ur den, men den passar nog åt en dvärgvädurstrl. hur stor är han ?

Hihi, men jag tycker att det låter som en gigantisk dvärgvädur, det finns mått för hur stora de får va ju 
#99 Jo, han är ju ganska stor, han väger ca 1-1½ kg. Men som chipper's säger, om du kan ordna en Hage som han kan skutta ut i så går det bra =)
#101, Fast han är ju igen dvärgvädur ;) fick honom från ett arbetskooperativ, och har absolut ingen aning vilken ras/blandras han är

#102 jaha, kanske blanding med en slags jätte då? :D
#103, har ingen aning :p
#104, Okej, synd :(
Hejsan vad söt han är !!! Skulle jätte gärna vilja ha honom med får ej för mina föräldrar. Hur många år är han? Vilken ras? ?

Hur gick det, hittade du något hem åt honom?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Joo vad mycket kiss och bajs det var i buren. Du städar väll?

Håller med Filippa! Men hittade du ett hem?
Ni kanske ska läsa #7 innan.
- Mvh Emma

#108 Det var väl inte så mycket bajs och kiss i buren!! Såg inte en enda bajsplutt!
#111 De har bara kollat på bild #0 inte de andra där buren är helt ren :)
- Mvh Emma

Jaha! Tittade inte så noga på bild #0!! :) Flippa och Qnas: Ta en titt på bild #77!
Jaa, nu var det fint och rent!
Hur gick det Caroline92??
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jag skickade ett mejl till dej nu att jag är intresserad:)
#116 Kul! Hoppas du kan få honom/henne

har chattat med henne, hon sa till mig att hon inte tänker ge bort honnom längre.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

tror jag
jaha 

Men hallå?! Vad taskigt :S
#121 Varför är det taskigt? Den här tråden skrev dessutom i januari så hon har haft mycket tid att ändra sig på.
- Mvh Emma
Vadå? har hon fixat pengar och fixat en större bur eller?
War, war never changes.

jag vet inte, hon kannske ändrat sej, det var ett tag sen jag chattade med henne

Nu undrar vi vad som har hänt och hon dyker inte upp
#125 Det var jättelänge sen hon var inne här så det är inte konstigt att hon inte svarar.
- Mvh Emma
Åh jag som ville ha han;)
Men hon sa till mej för kanske 3-4 dagar sedan att hon bestämt sig för att behålla honom. Det kanske löste sig till slut:)
Hejsan
Ne, jag har inte varit här inne så ofta men nu är jag här igen ^^ Jo, det är som några säger, jag har bestämmt mig för å behålla honom. Jag har slutat med några aktiviteter så att jag har tid med honom, och jag har fått höjd månadspeng, och jag å min pappa har byggt ut hans bur, så nu ser den ut såhär, så han kan skutta ut å in som han vill, han trivs mkt bättre nu :D
Förlåt till er som var intresserade, men som sagt, hade haft den här tråden läääänge utan att nån svarat, så jag ändrade mig å behöll honom istället =)

Kul för dig och din kanin!! :)
#129 Ja 
Så bra! och så slapp han flytta också :D
- Mvh Emma
#131 Japp :D

Ja, men vad bra att du valde att behålla kaninen!

Osatko puha sumia?? Hoppas jag stava rätt ;) Är inte så bra på finska
#113, jo,det känns bra att ha kvar honom, så att jag vet att han har det bra ;)
#134…å vad betyder det? ;P

Vad betyder det? 0_0' *Undra*