Kaninmammor
Med första kullen kaninungar här hemma så rman ju supernojig. Jag har tidigare bara aft kattungar och är van vid att mamman ligger hos ungarna mest hela tiden. Så kaninmammor som matar sina bebisar 2 ggr per dygn är lite jobbiga. Det ser ju hela tiden ut som de inte tar hand om dem.
Med tanka på att ja ju råkade förstöra delar av boet och sen inte sett henne ta hand om dem så var ja ännu nojigare. Så i morse när jag såg att hon skyfflat spån (den här gången had ehon låtit kisshörnet vara) och halm framför bohuset så blev jag väldigt glad. Det betyder att hon varit inne hos ungarna i natt. Senare i kvälll ska jag kolla till ungarna och se att alla lever och är tjocka bollar.
Jag ser fram emot när de små liven kommder fram ur sitt hus om några veckor. Lättare att kontrollera att de lever då.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Jag kollade min första kull ungar 2 ggr/dag, nojjig som jag var ;)
Om du håller koll på hur honan har skyfflat för boet så kan du se om hon varit där efter att du varit där.
Jag gjorde så här: Jag kollade ungarna och täppte igen boet på MITT vis, på så sätt kunde jag se direkt när hon hade varit där eftersom hon täppte igen boet på sitt lilla vis.
Och eftersom jag kollade dem 2 ggr/dag så kunde jag också se om hon varit där och matat dem mellan gångerna jag varit där om du hänger med på vad jag menar?!?
Det gjorde att jag visste på ett ungefär mellan vilka tider ungarna fick mat och med hjälp av det visste jag också när jag skulle stödmata dem vilket behövdes. 
#1 Coolt! Vilken bra taktik!
Åh, det var ju jättebra, det betyder ju att det inte gjorde så mkt att du tagit bort det kissiga då. Vilket ju nog var nödvändigt hur som helst.
Ska bli spännande att följa. Hoppas att allt ska gå bra!
#2 Tack
Vad gör man inte för att ha koll. Jag har svårt att bara låta dem sköta sig själv och låta naturen ha sin gång liksom. Är det någon som halkar efter så ska den f*n inte dö om jag kan hjälpa till.
OT- den lilla/e som jag matat sedan den var 2 dagar gammal lever, frodas och växer :) Allt går om man vill.
#3 Håller helt med dig.
Roligt att det går bra för den lille och att han får rediga grejer.