Tam?
Två frågor:
1: Det är så att jag har tre kaniner som är lite vilda, Varje gång jag kommer så springer mina te hanar iväg och gömmer sig, men Jasmine min hona vi fick för några dagar sen kommer när man ropar, men dom andra tre hanarna har jag ju snart haft i ett år men dom bara gömmer sig. Så hur gör jag dom tre hanarna Tama?
2: Jag har en Hona som hater Jasmine och mamma tog hem hon för några dagar sen, men när jag släppte in hon i buren med mina tre kasstrerade hanar började dom bråka med henne, så hon gömmer sig i ett litet hus vi har i buren, men varför bråkar killarna med hon?
War, war never changes.
1. Spendera mycket tid med dom, försök att klappa och prata mycket med dom innan du ska börja bära idom :)
2. Honan är ny för dom, du ska aldrig sätta ihop djur på en gång i en bur, ställ hellre deras burar nära varandra, sen kan du försöka ha en bur med nätvägg emellan så att dom kommer närmare och kan nosa på varandra. Men man måste låta dom vänja sig sakta ;)
1. okej
2. men först hade vi hon i en bur inne i några dagar sen satt vi ut översta delen av buren i buren där hanarna var. sen efter några dagar släppte vi ut hon i buren, men då började dom bråka :/
War, war never changes.
#2 - Joo men testa då istället att ha en nätvägg emellan dom inuti buren, så får dom vänja sig av hennes sällskap :)
okej tack!
War, war never changes.
#1: Bra svar.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]