Dior boar, lite akut.
Trots att jag fyllt på med massor av halm så har hon boat med spån också, och dum som hon är har hon tagit spånet ur kisshörnet.
Hur gör jag nu, ska jag låta henne ha ett bo med kissigt spån eller ska jag ta ut henne ut buren, städa rent allt och låta henne boa på nytt?
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Svårt dilemma där, men du borde nog riva det. Börjar hon föda innan hon hunigt bygga ett nytt så får du bygga ett åt henne 
#1 inte säkert att hon accepterar ett bo som någon annan byggt åt henne. Är man där och river boet precis innan hon ska föda så finns risken att ungarna sprids ut lite varstans.
Valde att riva bort det värsta och när jag körde in handen i borlådan för att ta bort det som låg precis för dörren till bolådan så får jag med mig blodig halm, shit. Stack in handen och japp, hon hade hunnit få ungarna, fem stycken vad jag kunde känna. Täppte snabbt igen hålet med ren halm och släppte in mamman. Får hoppas på det bästa.
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
(Tog bort det jag skrivit då jag såg att du nu fått ungarna)
Får hoppas på det bästa med ungarna nu då. :) Grattis & Lycka till!
Grattis till ungarna.. Försökte leta på nätet efter tips?, men det var svårt.. kanske inte valde rätt sökord.
Hoppas hoppas på det bästa, men du vet ju att man ska ha koll på det hela.
Det här var det enda jag hittade som var en liknande situation.
The mother might build her nest in a dirty litter box. This might happen if her caretaker did not know she was pregnant. If you get the newborns in such a situation, get your new nest box all ready, then transfer the newborns & the mother’s fur all in one fell swoop. Put in as much of the mother’s fur as you can.