Hon dricker så lite!!
Är lite orolig för Sofi dricker vääldigt lite vatten!! På en dag dricker Melvin kanske en decimeter av flaskan, men Sofi dricker bara max en centimeter. Kan bero på att Melvin är ute mycket mer och att han är yngre (Melvin är 9 veckor och Sofi 7 år) men sååå stor skillnad borde det väl ändå inte vara!? Och Sofi börjar ju vara ganska gammal nu så man undrar ju om det är något!!
Sätt in en vattenskål till henne, hon dricker alldeles för lite! Förhoppningsvis dricker hon mer ur skålen.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Okej, ska göra det imorgon…
Och i den här värmen kommer hon ju få solsting om hon inte dricker mer!!
#2: Hon kan dö av värmeslag och uttorkning…

Jo, det är därför jag är så orolig!! men ger henne gurka eller tomat varje dag och så står hon i skuggan.

Idag har jag satt in en skål med vatten i hennes bur och på måndag ska jag köpa en ny vattenflaska!
#5: Vad bra :)

Istället för att starta en ny tråd kan jag kanske skriva en till fråga i denna tråd?? :D
På dagarna har Sofi sol i ena hörnet av sin bur och hon ligger där heela tiden, tänk om hon får solsting!! :S Vad ska jag göra, eller är det ingen fara att hon ligger i solen??
#7: Se bara till att hon har tillgång till skugga om hon vill gå in i skuggan, och så att hon dricker ordentligt. Vill hon ligga i solen så det nog helt okej, men vill hon skutta in i skuggan måste hon ha skugga att gå till :)

# 8 Skönt att höra! Hon har i princip hela buren skuggad dygnet runt förutom den där lilla fläcken i hörnet där hon envisas med att ligga hela tiden!! Hon tror väl att hon kan bli brun XD (Hon e vit!)
#9: Hahaha!