Kanin iFokus

Kanin

Etikettsjukdomar
Läst 759 ggr
juliafrojd
0

Vaccinera?

Vi ska åka till veterinären och vaccinera våran katt Någongång, ska jag ta med kaninerna då så dom också får vaccineras och kolla övrigt som tex tänderna och så? Hur mycke brukar de kosta? Är de nödvändigt att vaccinera dom? Och vaccinerar ni era kaniner?

elinab
0

Om du bor i södra delen av Sverige är det en bra idé att vaccinera mot kaninpest och kaningulsot. Du kan fråga din veterinär om smittan finns där du bor :)

Även om du bor där det inte finns vildkaniner som kan sprida smitta kan det vara bra att vaccinera, till exempel om du åker på hopptävlingar eller utställningar.

Jag betalar 600 för vaccin mot båda sjukdomarna. Kan säkert variera lite mellan olika veterinärer.

Storkebodas
0

Jag betalade 420 kr för båda vaccinen. Det är ju alltid bra att vara på den säkra sidan, så finns det vildkaniner där du bor eller om du tänkt tävla så bör du vaccinera.

Kram Elsa

Medarbetare på Teddykaniner i fokus

JuliaB
0

Mina kaniner är vaccinerade mot RVHD. I Stockholms Kaninhoppare brukar vi ha gruppvaccineringar och en spruta kostar då 115 kr. Tycker att det är skönt att ha dem vaccinerade då man inte behöver oroa sig ifall man åker och tälvar på längre håll. Ifall smittan skulle dyka upp i närheten där man bor så kan man känna sig lite lugn då RVHD sprider sig lätt. Nackdelen med att ha vaccinerade kaniner är att man inte vet om dem bär på smittan.

juliafrojd
0

Ok tror ja tar med dom

[Nikodemus]
0

hej jag har precis fått min kaninunge som e en hermelin han e snart 9 veckor och ej vaccenerad  varierar priset beroende på vilken vetrinär man går till elr ??? och vad ska man vaccenera dom för när man bor i bostadsområde ?? skulle vilja ha svar på det … mvh hanna