Tänk om..
Det är ju så att Lille skutt blev kastrerad idag.. Jag frågade veterinären hur lång tid det skulle ta tills jag kunde sätta ihop honom med min andra kanin, och då sa han att det tar ungefär 2 veckor för spermierna att dö, men att jag helst skulle vänta en hel månad.
Sen när jag kom hem, så kom jag och tänka på en sak, en sak jag glömde fråga veterinären om. Därför tänker jag fråga er:
_.. Tänk om några spermier "överlever" så att han lyckas göra Ronja dräktig? Det skulle ju säkert inte hända, men jag menar, tänk så händer det? :S
_
(är inte säker på att jag satte inlägget i rätt kategori, menmen…)
Tror inte det är möjligt…men men
Om spermierna dör efter 2 veckor, och du sen väntar i dubbelt så lång tid - dvs 1 månad, är det nog inga problem :) Du ska inte vara orolig!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]
Jag tror att det kanske funkar
War, war never changes.
Om de ska dö efter 2 veckor men skulle klara sig dubbla tiden så förtjänar de små rackarna att få bli ungar xD hahaha..
Nej, vet inte om det går ^^,
- Mvh Emma
#4: Haha, ja, då har dom verkligen kämpat!! ;) Nej men.. Är du väldigt osäker, vänta 5 veckor istället för 4? Men det räcker nog med 4 veckor, det var vad vår veterinär sa till oss också.
#5 Precis, då har de kämpat riktigt bra ;)
- Mvh Emma

Vänta i 6 veckor om du känner dig osäker. Det är väl ingen brådska att ha kaninerna ihop?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

Varför ha ihop dom ens? :S

#8 Nu har hon bestämt att dom ska bo ihop, så respektera det. Om du nu måste fråga henne så förstör inte hennes tråd och byt ämne. Utan PM henne.

#7 - självklart är det ingen brådska. Det bara det att om det skulle hända skulle det bli en stor chock, och jag ska utomlands senare, och det är ju inte så bra om ronja skulle få ungar när jag inte är i sverige. :S

Okej :)
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se

#8 Hur vet du att jag inte resperkterar det? Jag gör det, men det var en fråga, om du vet vad en fråga är! Och jag förstör inte allas tråden, för om jag gör det så gör du också det! :P
#12: Tråden handlar inte om varför hon ska ha dom ihop, utan vad som händer om spermierna överlever.

#12 - håller med Tina! Vill du mig något får PM:a mig om det är så viktigt att få veta…