Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 681 ggr
Zofia89
0

Hur gör ni?

Hej! Som sagt så bor vår Lilly ute i en stor bur som har ett skilt hus i =)

Nu har jag problem med städandet… Efter att hon fick sitt nya hus har det inte ens dugat att göra behoven där.. Så hennes toalett är ute i gräset =)

Problemet är att jag inte vet hur jag lättast ska fixa städandet.. Känns svårt när allt trasslar in sig i gräset och Lilly blir väldigt arg när jag ska städa… Hon attackerar spaden/handen och blir stressad…

Nu undrar jag hur jag lättast för både mig och Lilly fixa detta =)

Toalåda vägrar hon använda…

Katten_
0

Ha henne i Hage när du städar, det brukar jag i alla fall.

Det med Toan vet jag inte, försök att lägga bajset där du vill att hon ska bajsa.

Vet inte så mycket mer då mina kissar/bajsar på samma ställe hela tiden :)

/Christel & kaninerna! Glad

Zofia89
0

Lilly kissar och bajsar också på samma ställe men när det blir för mycket på ett ställe byter hon och fast man städar duger inte samma ställe igen =D Det skulle va så lätt om hon gick med på att använda toalådan men fröken är för fin för det =P

Tack för tipset! =)

Katten_
0

Haha, städa oftare på stället där hon brukar bajsa då? Så de inte blir för mycket? :)

Zofia89
0

"för mycket" för henne är typ 10st bajskulor =D kan ju inte springa varannan timma där xD

Zofia89
0

"för mycket" för henne är typ 10st bajskulor =D kan ju inte springa varannan timma där xD

Katten_
2

haha nej de är klart :P

[luckymoa]
1

Toa låda e världens bästa uppfinning för alla kaninägare! :) "Skit"smidigt! Haha! (Hjälp vilken dålig humor ja har) :D ;)

Katten_
0

Hahahaha xD #7