Mjällkvalster?
Okej, nu är jag lite orolig faktiskt…
Min Benjamin har tappat mycket päls på halsen/en bit ner på bröstet och har kala fläckar. Han verkar inte påverkas av det alls, inget kliande, äter normalt, kissar och bajsar som han ska. Han är mitt i fällningen, kan det vara det?
Min hona Iza, hade något liknande i våras, fast det var längre ner på ryggen, det tog inte länge förrän hennes var borta.
Jag upptäckte Benjis idag och undrar om det finns receptfri behandling mot det då jag inte vill släpa med honom till veterinären (som inte verkar kunna något om smådjur)
Jag läste på internet att mjällkvalster kan dyka upp på vissa kaniner vid fällning, går det bort när fällningen är klar eller krävs behandling?
Har ni egna erfarenheter av mjällkvalster? Är det något akut?
Tack!
Jag önskar dig lycka till. Kan inget om sådant.
~Baby, it's your life, your choise!~
Ingen aning. Kala fläckar låter ju inte alls bra, oavsett anledning. jag vet inte hur era kaniner fäller, men att det skulle bli kala fläckar? Tycker nog du ska iaf ringa en bra veterinär (bra på kaniner alltså), och fråga dem.
#1, #2 Tack för era kommentarer men detta skrev jag i oktober 2011 och det är inte aktuellt längre. Benji fick behandling och mår idag superbra :)
#3 Oh, såg inte datum! Jätte bra! :D
~Baby, it's your life, your choise!~
haha.. när något dyker upp här i vänsterspalten förutsätter jag att det är något nytt.. 
roligt att han mår bra nu