vad ska jag göra....
har alltid varit den som tar hem djur som inte har det så bra, hittade nu en annons på blocket där en hona, hane samt deras 3 dagar gamla bebisar sitter ihop i en bur och sänks bort om man hämtar dom innan fredag. ska jag göra det? egentligen inget av mitt intresse då det inte är vad jag söker alls men på bilden ser dom inte ut att leva ett rättvist kaninliv, dessutom att honan och hanen fortfarande bor ihop, tillsammans med kullen….
Viggebys Kaniner - www.viggebys.weebly.com/
Det är upp till dig att bestämma det. Vet att detta inte kan vara mycket till hjälp men du är den enda som vet om du kan ta dessa två kaniner. Låt inte andra bestämma utan tänk själv, för sen är det du som kommer att ha ansvaret över kaninerna.
jag har ju absolut möjlighet, dock är det svårt att få kaniner sålda denna tiden på året. så undrar väl lite också om någon kan tänka sig ta pappan åtminstone? mamman och ungarna får ju stanna till dom är äldre..
Aa, allt är upp till dig.
Lycka till!
pratade med ägaren. det kommer en och kollar men hon skulle höra av sig om dom blev kvar. berättade även att en fertil hane ska bo ensam och även hona med kull. och att ungarna måste vara kvar hos mamman tills dom är ca 8 veckor. hon tog till sig informationen och erkände att hon inte visste något om kaniner… jag sa också att om dom andra spekulanterna tog kaninerna så skulle hon säga åt dom att sära på dom så dom har varsin bur, och det skulle hon. känns bra att hon lyssnade och tog till sig informationen istället försatt snäsa av som vissa andra kan göra!
Bra gjort av dig, hon kanske skämdes över att hon inte hade någon erfarenhet av kaniner.
lät lite så, jag kan tyvärr inte göra mer än att upplysa henne och sedan vänta och se.
Okej, hoppas att dem får det bättre :)
hoppas jag också :)