1200 kr
har nu bestämt oss att åka till vet för vi misstänker att våra kaniner har mjällkvalster, Så mamma köpte ett medel som vår vetrenär sa att man kunde använda, Sedan stog det på förpakningen-Använd apsolut inte på kaniner så dödfall har rapoterats) jaha! -.- Då bestämde vi oss att åka till vet och få ett ordenkligt medel som är gjort för kaniner! så vi åker imorgon med våra 2 sötnosar, kostar 450 kr per kanin + att man ska köpa medesin för ca 300 kr
1200 kr blir det x) jaja, vad kan man inte göra för sötnosarna?
bild på björn kaninungen <3
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Jasså dem tar inte dem på samma?
Det vet jag vissa andra veterinärer som gjort :)
Men bra att ni åker in!:)
Till den i Ronneby? :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
japp, ;)
#2 Jag gillar dem. Varit in där med hunden. Vet dock inte hur kunniga dem är på kanin men tillräckligt antagligen :)
jo, dom ville kolla föst så det var mjällkvalster så dom kunde skriva ut en bra medecin :) vi ringde en annan vetrenär och hon bara Jaha pröva fronline då, -.- Vi köpte det men sedan stog det: Använd inte på kaniner! Så nu åker vi in med dom :D
tur att vi inte han använda det
#4 Kollade ni inte det innan ni köpte det? xD
Vilken veterinär var det då?
det stog inte på förpackningen att man inte kunde använda det på kaniner-det stog inuti förbapningen på en lapp x)
vi ringde och frågade en vetrenär, vet inte vem det var,men hon sa att det gick bra och köpa det :/
slänger in en bild på tufsan:)
#6 Aha ok :)
Jo men frågade: Vilken veterinär rekommenderade det? ;)
jag vet inte då mamma ringde :) kan fråga henne när hon kommer hem tror det var nogon i uppesala
#9 Aha ok :)
Nej fy för sånna veterinärer. Jag använder mig av frontline till mina större djur. Till kaniner och mindre använder jag "kryp fri" som jag köpte på en djur affär i min stad. Tycker själv det är riktigt bra. Det är med ofarligt då det värsta är aska i den. Men vet inte hur den funkar till kvalster, men funkar alldeles utmärkt till loppor :)