Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 301 ggr
myriis
0

Älskade Expo!

Åh, just nu kan jag inget annat än gråta..

Började med att jag gick ut till kaninerna i rasthagarna, för att upptäcka att Expo var borta! Han smet för några dagar sen, så var inte förvånad iofs. Men hittade honom ingenstans på tomten.. Gick in och hämtade syrran + mamma. Vi letade igenom och Fia (kompis) kom över och hjälpte oss (hon visste inte ens hur han såg ut.. lycka.. ;p)
Iallafall så börjar vi leta lite utanför tomten. Redan nu kommer tårarna, Min älskade Expo! Ändå kunde jag inte fatta att han var borta.. Jag har alltid hittat kaninerna direkt när de rymt, dem brukar komma när man ropar, men inte denna gång, och då blir man ju inte mindre orolig. Ibland har det väl hänt att kaninerna inte kommit direkt när man ropar, och det tyder oftast på att något är fel..
Vi gissade på att han låg och tryckte någonstans, även om det är olikt Expo att göra så. Efter att konstaterat att han till 100% inte var i trädgården så fick vi ett samtal. En "brun harliknande" kanin hade setts vid affären Lidl, 150 m ifrån vårt hus! Han satt tydligen precis bredvid vägen, hm, not good. Och han har sprungit över en väg för att komma till affären. Ändå var vi säkra på att det knappast var en hare, eftersom den satt nära folk och allt.
Personen som ringde hade sett kaninen för 20 min sen.. Jaha..
Vi letar i en timme till, hittar ingen kanin och jag orkar inte göra annat än att sätta mig och gråta. Försvunnen nära motorvägen, aldrig att jag vågar låta honom vara borta under natten.
Nu börjar mina föräldrar ge upp och försöker få mig att komma in, även syrran och kompisen börjar tröttna. Men nej, f*n heller att jag går hem! Jag ska hitta min kanin - död eller levande!
Fortsätter letandet, får höra av några fotbollspelare att dem sett en kanin borta vid fotbollsplan, 200 m från affären!
Springer dit och letar..
Efter 2 timmar av letande känns det som att jag aldrig kommer hitta honom igen. Sätter ut vatten och mat vid rasthagarna, hoppas att han ska komma. Sen sätter jag mig med Roxy och bara gråter.. Min söta Expo..
Bestämmer mig för att gå en sista runda och leta och då, min kompis snubblar över ett rör och ut flyger en vettskrämd kanin! EXPO!
Vi får fatt honom, han kutar direkt till tomten och sätter sig vid honorna. Lyfter upp honom, och oj, vad många pussar!
Undersöker honom lite snabbt, hinner se ett sår i nacken.. Hm.. Ska undrsöka senare, nu är han så uppjagad.

Min älskade Expo. Så nu sitter jag här och gråter, fast det är glädjetårar.. :)

Tina-A
0

Gud vad skönt att han kom tillrätta igen!!!!!!

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Mysofi
0

Åh vilken himla tur för dig att du hittade din älskade kanin!! Spänannde story!

[Quellii]
0

Åh :O Jag förstår att du blev förtvivlad, vilken otrolig tur att du inte gick in utan fortsatte leta! :)

KvirrZ
0

Oj jag var säker på att han var död när jag läste det första, VILKEN TUR att han var okej!

- Mvh Emma

Keligast
0

åh vad skönt han är tillbaks^^ höll på att sätta mackan i halsen (äter just nu) :P

KajsaM
0

Vilken Story! Tur att han komtillbaka levaneds :)

twinnie
0

GUD vad läbbigt! Bra att han kom hem iallafall! :D

SagaoAlfred
0

Åh va bra att han är hemma nu å att ni hittade honom!! :)

Matilda_91
0

Åh, jag vet hur det är när kaninerna rymmer. Gizmo var borta i två dagar innan jag hittade henne vid parkeringen för några veckor sen. Pussa Expo och säg till honom på skarpen att han ger tusan i att rymma igen från mig :)

myriis
0

Tack! Ja, riktigt rädd blev man ju! Dumma lilla Expo, knäppis.. :P
Har undersökt honom helt nu och han verkar inte ha andra skador än såret vid bakhuvudet. Det blöder inte, men det ser ut som det har gjort det, hm. Han kan ju skrapat i en lågt hängande gren eller så, eller så kan det ju varit skator. Skatorna här är ganska tuffa, så ser dem något som påminner om en katt = attack!
Sen var han ganska tilltufsad och trött, fast det är ju inte så konstigt. Motorvägen är precis här bredvid och han har ju sprungit över den tydligen! Varför han begav sig till mataffären har jag ingen aning om, det kanske luktar morot? :P Sen när vi fick höra att han varit borta vid fotbollsplanen gav vi nästan upp. Men ändå, min lilla turkanin, korsa motorvägen 2 gånger och ändå överleva!

myriis
0

Justdet, en sista teori om hans sår hade jag också :P
Vi har några harar i närheten av mataffären, det ligger en skog bakom. Kan han kanske blivit lockad av en snygg hona? Hm, går det? :P Sen var jag så rädd att han skulle stöta på en hare, då skulle det ju inte gå så bra för min lilla pojke!