dödar frontline kaniner?
kan man använda frontline på kaniner? På apoteket sa dom att man kunde det, Mott mjällkvalster då. Men nu stog det ''Används INTE på kaniner då dödfall har raboterats'' Ska jag använda det eller inte? :( MAmma har köpt det nu,..
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Nu har jag ingen kanin men jag såg den här tråden för en timme sen i uppdaterade inlägg
jag skulle inte använda de med tanke på att de står att man inte ska de, och för att de är avsett för hund och katt, och inte till kanin.
Mvh Järnskogens kaniner
Efter Regn Kommer Solsken
okej, lite konstigt tkr jag, dom sa att det funkade utmärkt på kaniner, -.- Blir så himla sur på dom! Ska ringa och klaga:( sSKA ha mina pengar tillbaxs!
#3 gör de! dom borde ju inte få rekommdera sånt, när de står bipacksedeln att man inte ska ha de till kanin.
Mvh Järnskogens kaniner
Efter Regn Kommer Solsken
vad är en frontline?
/Hälsningar Bea och kaninerna
Uppfödning av rex hermelin
#5 Ett medel man har mot fästingar, loppor och löss. Har det till mina hundar
joo, imorgon då åker vi in och klagar- Dom ska få veta att dom lever 
Har en vän som fick detta rekommenderat av veterinär då hon hade problem med löss (tror jag det var). Alla kaniner som behandlades dog!
Använd INTE Frontline.
//Sandra Magnusson, Kyrkeliden's Hoppkaniner
sajtvärd på kaninhoppning iFokus
Man ska ej använda på kaniner. På alla internationella sajter om som värnar om kaniner och kaniners hälsa och om kaninskötsel och kaninmedicin står att man inte ska använda det för det innehåller ett gift som tydligen tränger igenom huden och hos kaniner ger upphov till anfall och där det vid flertalet tillfällen lett till döden. För katt o hund funkar det, av någon anledning är de inte lika känsliga för att detta medel tas upp.
Slå på nätet.. det är allmänt känt att frontline absolut aldrig aldrig ska användas på kanin. Klart ni ska klaga på apoteket! Det måste de lära sig där!!