Kanin iFokus

Kanin

Etiketttips-id-er-bloggar-och-hemsidor
Läst 472 ggr
[MiniPim]
0

Bli medlem i SKAF

Jag satt och pratade med mamma om det här med att bli medlem i SKAF.

Men jag har inte riktigt förstått vad det innebär? Om man nnu kan skriva ut stamtavlor till kaninerna, vad är det man behöver veta?

Jag har liksom inte förstått vad det innebär, och det hjälper inte när jag läser på deras hemsida.

Om jag nu ska bli medlem där, så måste jag ha någon målsman som hjälper mig med uppfödningen och det, eller? För isåfall kan mamma ställa upp!

Behöver all hjälp jag kan få. Glad

tussen12
0

ja, Du skriver upp stamtavlor på djuren du föde upp, OM dom är renrasiga, Föreldrarna måste också ha stamtavlor,

Jo, Man måste nog ha målsman :)

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

natha-mjau
0

blir du bara medlem innebär det att du bara kan ställa ut kaniner, och föda upp. Men för att skriva stamtavlor måste du skaffa ett uppfödarnummer, minns inte vad det kostar..

det är väl iprincip vad det innebär, man ställer ut, säljer kaniner och  avlar på kaniner med bra stamtavla för att få fram fina kaniner till utställning och Avel :)

[MiniPim]
0

#1 Jaha :) Tack! 
Okej, vad bra!

[MiniPim]
0

#2 Okej, så det är för att ställa ut? :) 
För jag har inga utställningsbara kaniner just nu, men jag ska köpa en rex till våren!

natha-mjau
1

ska du inte satsa 100% på utställningskaniner så tycker jag inte du ska bli medlem, om du inte ställa ut för att det är kul bara :)

[MiniPim]
0

#5 det va det jag funderade på ^^  jag hoppar ju, så jag borde satsa på det lite mer, kan väll bli medlem någongång i livet när jag föder upp för utställnin gistället :)