Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 456 ggr
oliiver
0

Två olika päls

Har funderat på detta ganska länge och nu är jag nästan helt säker på att min kanin har två olika päls. Han är normolpälsad men troligen har han lite satin på nacken och lite upp mot huvudet. Är inte helt säker men är det möjligt att han kan ha så???

/Kram Betul ♡

[luckymoa]
0

Nej, de e inte möjligt :) Antingen så e den normalpäls eller så e den satin, kan inte va både och.

[Wera]
0

Det du kan tro vara "satin" är "bebisfjunen". Alla korthåriga kaniner har så i nacken, de är väldigt lena och mjuka där.

oliiver
0

#1 okej… #2. Mycket möjligt. Har inte läst mycket om detta men jag är helt säker på att det är lite annorlunda päls vid nacken :)

/Kram Betul ♡

Fridaaaa
0

Nej dem kan inte bara ha lite satin i nacken. Det är antingen eller :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

ninor
0

Det kan ju också vara så att kaninens päls helt enkelt är lite glansigare på vissa ställen? Min ena har en väldigt glansig päls och i början trodde jag att det var satin, vilket det dock inte är. Sedan är dem ju, som andra redan har sagt, mjukare i nacken. Bästa stället att gosa på. ;-)

oliiver
0

#4 okej tack för svaret:) #5 hade ingen aning om att det var så men nu vet jag det. Tack för alla svar, lärde mig något nytt ;)

/Kram Betul ♡