Färghjälp!
HejHej. Undrar nu Vilken färg? min underbare (numera såld) hane har. Ser att han är brokad men med Vilken färg?? Han är ju både svart å ''ljusbrun'' O,o
Tacksam för svar!:)
/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus
gul svart? jag vet faktist inte
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
x''3
/ Cornelia Andersson,
Ser ut som en väldigt solblekt svart otter (ser vitt runt ögonen, nosen och vid öronkanten). Särskilt svarta och även blå kaniner blir att se förjäkliga ut på somrarna, eftersom deras pälsar bleks och blir bruna. 
#3 Ja, ja tänkte med det på ett litet hörn :)
/ Cornelia Andersson,

Eller möjligtvis en brun zobel white manteltecknad…? Tycker många mörka bruna zoblar blir himla solblekta på sommaren.
Emelie,
Proximas Dvärgkaniner
#5 Tänkte så jag med, men är inget färgproffs…
Välkommen till min kaninblogg Kaninfamiljen.com
I mina ögon ser han inte white zobel brun ut, inte ens en mörk en. Cornelia - vet du vad föräldrarna har för färger? Hur ser han ut på nu när sommaren är över?
Ne vet ej. Fick/räddade honom och en annan okastrerad hane från ett stall med massor av andra kaniner. De 2 jag tog satt i en innebur med icke godkända mått ;(
Så jag vet tyvärr ej föräldrarnas färger. Han tjuvparades dock här en gån och gav brokade eller mantlade ungar (alla dog efter ca 1dag)
/ Cornelia Andersson,

#7 White-teckning är verkligen inte min starka sida, men jag tycker att kaninen ser ut att vara brun zobelbrokad - men det kan han ju inte vara eftersom han har vitt runt nos och ögon! Därför funderade jag på white zobel brun.
Emelie,
Proximas Dvärgkaniner
#9: I min dator är han för "ren" i det som inte är solblekt, för att vara white zobel brun. Men en bild säger ju inte allt. Enklast vore ju om man fick bilder i fler vinklar och visste stammen. Han kan ju vara vilket som. Solblekt kan vi konstatera i alla fall. 

#11 det skulle vara bra om du har några bilder på honom som är tagna på vintern, så man kan se hur färgen ser ut när den inte är solblekt, precis som Ninni skrev ovan :)
Emelie,
Proximas Dvärgkaniner
Nu har inte jag sett vinterbilden för den visades inte (i alla fall på min dator), men jag tycker att han är en solklar brun zobel white manteltecknad/brokad. Det finns många zoblar som inte har bra zobelteckning utan det enda man ser det på är att de är en nyans ljusare än svart. Jag tycker att han är alldeles för ljus på sidorna, även för att vara solblekt, för att vara svart.
Ljustadalens kaningård
Skulle också säga brokad white zobel brun.
han är iallafal as gullig ^^
Men åhhhhh det går ju inte!
/ Cornelia Andersson,
pröva med att sätta in bilden på något annat ställe och kopiera den hit ;)
har provat ;(
/ Cornelia Andersson,
men pröva att typ sätta in den på facebook eller din blogg mm och sedan trycker du på kopiera och klistrar in den är på kanini fokus ;)
det funkar alltid för mig!

Ganska suddig men där ser ni hur han ser ut på vintrarna
/ Cornelia Andersson,
Vet att tråden är GAMMAL!! Men söker fortfarande svar :)
(Han var/är ej så ljus på sommaren om jag minns rätt)
/ Cornelia Andersson,
Skulle precis som #3 säga svart otter mantlad/brokad :)
Isf, brokad tror jag :P
/ Cornelia Andersson,