Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 2488 ggr
ciss
0

Havrefras

Kan man ge sin kanin havrefras i mycket små mängder någon gång då och då?

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Taci
0

Menar du dom där kakorna havrefras ? Vet inte om det här e samma sak, o innehåller samma saker osv, men det finns ju tex Havreringar o sånt som flingor, en å annan sån har min kanin fått ibland som godig, bara en eller två åt gången sådär, o det gillar hon, kan inte tänka mig att hon tar skada av det ..

ciss
0

Alltså sådant som man har till typ mjölk eller fil. Ser ut som små kuddar, kallas även havrekuddar.

www.frihetenskaniner.se

Rajamaja
0

Jag har gett min kanin flingor, müsli, havrefras och vanligt havregryn. Fast bara som godis, inte som måltid. Och det gillar min lille skutt iaf.

ciss
0

Såhär ser förpackningen ut;

www.frihetenskaniner.se

KajsaM
0

Jag har prövat köpt på en djuraffäroch dom såg ut sådär, men nån ibland kan int skada.

Noa-Nisse
0

jag ger ganska ofta sådana till skalman, det är även mycket bra för människor.. det är de nyttigaste flingorna man kan äta. alltså minst socker i och mycket fibrer! =)

Medarbetare på Hundar.ifokus

Bobby
0

Havrekuddar är nyttiga i jämförelse med många andra liknande produkter, men det finns de som är BETYDLIGT mera nyttigt! Havrekuddar inneåller rätt mycket socker…

annaforsgren
0

det kan nog vara bra att ge flingor och bröd med mycket fibrer ifall inte pelletsen innehåller så mycket.

Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus

Tina-A
0

Jag har testat att ge någon havrefras och de gillade det. Dock är det socker i så man ska vara väldigt försiktig.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]