Havrefras
Kan man ge sin kanin havrefras i mycket små mängder någon gång då och då?
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Menar du dom där kakorna havrefras ? Vet inte om det här e samma sak, o innehåller samma saker osv, men det finns ju tex Havreringar o sånt som flingor, en å annan sån har min kanin fått ibland som godig, bara en eller två åt gången sådär, o det gillar hon, kan inte tänka mig att hon tar skada av det ..

Alltså sådant som man har till typ mjölk eller fil. Ser ut som små kuddar, kallas även havrekuddar.
www.frihetenskaniner.se

Jag har gett min kanin flingor, müsli, havrefras och vanligt havregryn. Fast bara som godis, inte som måltid. Och det gillar min lille skutt iaf.

Såhär ser förpackningen ut;

www.frihetenskaniner.se

Jag har prövat köpt på en djuraffäroch dom såg ut sådär, men nån ibland kan int skada.
jag ger ganska ofta sådana till skalman, det är även mycket bra för människor.. det är de nyttigaste flingorna man kan äta. alltså minst socker i och mycket fibrer! =)
Medarbetare på Hundar.ifokus
Havrekuddar är nyttiga i jämförelse med många andra liknande produkter, men det finns de som är BETYDLIGT mera nyttigt! Havrekuddar inneåller rätt mycket socker…

det kan nog vara bra att ge flingor och bröd med mycket fibrer ifall inte pelletsen innehåller så mycket.
Mvh Anna :D
Medarbetare på Jättekanin.ifokus
Jag har testat att ge någon havrefras och de gillade det. Dock är det socker i så man ska vara väldigt försiktig.
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]