Hjäp!!
Idag fick jag hem en ursöt liten kanin och hon har även träffat min andra kanin (båda är honor) Dm fick först träffas på golvet och då nosade dom bara på varandra. Men när jag tog den nya mot min andra kanins bur så bet hon henne. Försvarade hon bara sitt revir eller varför bet hon henne?? Och kommer dom någonsin kunna bo tillsammans??
Och en fråga till: Hur lång tid tar det för öronen att åka ner?? alla hennes syskons (föruton en) deras öron hade åkt ner men på min står ett upp och ett ner, ser lite roligt ut…
Som jag förstår är det på tok för tidigt att sammanföra en kanin som just kommit från någonsannanstans. Den kaninen är nog stressad som det är och behöver bo in sig och skaffa sitt territorium. Sedan är det långsam och noggrann procedur som krävs för att föra ihop dem. Men det låter som du ska läsa på betydligt mer om det, och så länge hålla dem åtskilda. Du kan testa o ha burarna bredvid varann, om de verkar gilla. Men verkar de sura och försöker jävlas så flytta isär dem.
Finns massor av resurser både här på kif och på nätet och på kaninmagazinet och på youtube om hur man bondar kaniner (how to bond rabbits eller how to introduce rabbits)
#1 Tack för svaret och nej det var igentligen inte planerat att samanföra dom redan men det var en som sa att om dom ska kunna vara tillsammans så ska dom vara det från första början fast den människan kunde nog inte så mycket, Burarna står vid varandra och dom bryr sig inte.
De har nog att vänja sig. Ge det tid..