Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 737 ggr
0___0
0

Dö av kyllan?

Hej, Jag undrar om det blir för kallt att ha en kanin inne i en lekstuga på vintern? finns det några bra tips? på hur man ska behålla lite värme på vintern då lekstugan blri väldigt kall!? Vilka temperaturer kan en kanin överleva i?

Gimbergsson
2

en kanin klarar kylan galant om den inte dras in och ut hela tiden. Ska den vara ute på vintern så ska den stanna ute hela vintern. Då får den vinterpäls som är tät. Jag skulle kunna tro att en kanin klarar mot -40 till -50 grader. Här omkring blir det sällan mer än -30 och det har alltid gått bra för alla kaninerna.

0___0
0

#1 Okej Tack!

Fridaaaa
0

Mina har varit ute i ute bur och bod när det varit -25 grader ute, och demhar klarat sig jättebra :)
HAr alltid mycket halm i burarna

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

0___0
0

Okej, :) Så kaniner kan klara sig i -30 men plus graderna då? vad klarar dom sig i på sommaren?

Mannez
0

#4 Varma somrar är betydligt jobbigare än kalla vintrar för kaninen. Jag vet inte exakt vad som de klarar som mest. Men jag märker när det är för varmt för kaninerna, dels genom att känna på öronen och kaninerna verkar även slöa och gör inte så mycket. Då lägger jag alltid in två isflaskor och ställer in en extra skål med vatten. Blir det på tok för varmt tar jag in de i källaren eller ladugården där det är mycket svalare.

Hälsningar Amanda och kaninerna

0___0
0

okej tack så mycket!!! Skrattande

MH1994
0

Varmare än -40 klarar kaniner, vid -40 vet jag dock att kaniner har dött…

// Matilda

Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin

http://tallmonskaniner.webs.com

0___0
0

ok

[awxzO]
0

kaniner klara kyla bättre än värme då de inte kan svalka sig själva som tex hundar kan när dom flåsar utan om dom bor ute brukar jorden(marken) hjälpa till med det men ibland så hjälper inte det.

0___0
0

Ok

[EllenAlicia]
1

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

här är en bra video :)

minaninar
0

Bara du tänker på att du måste bestämma dig: antingen har du kaninen inne i ditt hem hela vintern tills det blir ca 15 grader (även på natten?? osäker på rätt temp, kanske 10 plusgrader räcker? andra vet). Eller så ska de bo ute (eller i ouppvärmd lada, stuga, stall, fast jag är inte ens säker, blir det lite varmare i en sådan stuga? kan man ta ut dem på promenad eller låta dem rasta ändå i Hage? någon som vet mer om att ha utekaniner kan svara)

Du kan inte ta kaninen mellan att vara inne hos dig i värmen och att vara ute. Den dör av temperaturförändringen åt ena eller andra hållet. Pälsen anpassar sig nämligen på hösten för utevistelse.

Bara så du funderar noga på hur du vill ha det.Skrattande

Lite luddigt, då jag själv inte direkt satt mig så himla noga in i detta, eftersom jag har innekanin.

0___0
0

Okej Tack!