OT - Läskigt!
För bara en halvtimme sen hände något riktigt, riktigt läskigt!
Jag var på ridning och hade precis ridit program (en speciell "runda" dr man följer ett papper och tränar in, och sen rider det & blir bedömd). Vi red två och två, och jag & en kompis red först. När vi var klara fick vi stå och vänta tills de andra blev klara. Jag & kompisen som redan ridit satt och pratade sittande på våra hästar. Plötsligt rycker min häst till och en rem från tränset rycks av. Jag hoppas av och fixar det och hoppar upp igen. Efter ett tag svartnar det för mina ögon och jag faller liksom bakåt, men ramlade inte av. Sen blev jag helt snurrig och hoppade då av hästen. Då ramlade jag tydligen ihop. Minns ingenting alls efter att det svartnat.
Jag behövde inte åka till sjukhus, utan vaknade ganska fort efter. Och jag mår bra nu. Lite svag, men jag mår bra. Ville bara säga att det är superviktigt att man dricker ordentligen när det är varmt. Jag har knappt druckit idag och det blandat med ansträngning, lite nervositet för programridningen och all värme gjorde att jag svimmade!
Så drick ordentligt med vatten! :)

Nej, vad läskigt!! Tur att de inte var så farligt iaf och att du slapp alla långa sjukhusköer!! :)
Oj, tur att du mår bättre nu iaf! :)
Farligt att rida idag :P
- Mvh Emma
Jag har aldrig svimmat, men skulle gärna "prova" någon gång!
Som du säger är det otroligt viktigt att dricka ordentligt nu, många dricker alldeles för lite! Man ska dricka ungefär 8 glas vatten om dagen, lite mer när det är varmt!
.: Dance like there is no tomorrow :.
[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Läskigt!!
Usch :/ Jag har väldigt lätt för att svimma under vissa perioder och när det är varmt är det ännu värre :P
Vilken tur iaf att du inte slog dig! :O Det kanske var en förvarning av en "högre makt" att du skulle stiga av hästen? :O

tur du inte ramlada AV hästen :o men tur att du mår bra nu <3

Sicken tur att du inte skadade dig!
Jag har svimmat en gång i mitt liv & det var nyligen..
Jag & min sambo dushade ihop, jag kände mig stimmig typ & sa att jag skulle gå ur dushen för att jag inte mådde bra. Det nästa jag kommer ihåg är att jag sitter på golvet i dushen & framför mig på huk sitter en skärrad sambo & frågar hur jag mår..
Usch
// Emma, aka Althea
Rockerland - En blogg för oss tjejer som är rock/metalheads
Altheatrollets blogg - En blogg för geeken
#6 Precis vad jag gjorde idag :P tror hästen är lite högre än 170 dessutom xD Aj min svanskota :P
- Mvh Emma

Joo! ;) Riktigt läbbigt var det! Kommer ihåg hur det liksom ekade i huvudet från alla som frågade hur det var.

Tur att det´gick hyfsat bra iaf :)
Tur att det gick bra. =)