(S) 4st ungkaniner
Jawa´s hoppkaniner har 4st ungar kvar till salu ur en av sommarens kullar. De är tänkta som hoppkaniner, men går likabra till sällskap.
Högresta, snygga och väldigt framåt & sociala.
Födda 9 juni i år
Alla 4 är honor.
2st är japantecknade (gul/svarta) och de andra 2 är viltgråa (varav 1 rödförstärkt)
De är från en stor kull på 9 ungar och samma föräldra-kombination har tagits innan. Alla köpare har hittills varit väldigt nöjda med syskonen som antingen befinner sig i hopp-hem eller hos barnfamiljer, både utomhus och inomhus.
Kaninerna bor utomhus just nu men kan nog fortfarande vänjas vid att bo inomhus.
De är vana vid småbarn, stora hundar, katter, andra kaniner och mycket ljud. De är alltså vana vid en hel del och är lugna och stabila i alla situationer jag har sett dem i hittills, något som kan vara en fördel inne på hoppbanan.
Det här är kaniner för dig som antingen vill ha en rolig tävlingskompis eller bara en bästa vän att mysa med - eller varför inte både och.
De finns just nu i Skåne (strax utanför Vellinge) och kommer befinna sig där tills v45 då de eventuellt kan tas med till Stockholm om någon är intresserad där uppe.
De behöver komma till nya hem så fort som möjligt!!
Priset för skönheterna är 100kr per kanin.
putt
putt
Kaninerna måste bort nu pga platsbrist, tidsbrist och snart flytt så därför tar jag bort priset. De bortskänkes alltså till rätt hem!!
Dem japantecknade är ju underbara!
Kaninen i inlägg #3 är såld.
putt
putt
Hur högt klassad är föräldrarna?
Villken av ungarna är bäst lämpad till hoppning? Alla är ju avlade till hoppning, men om du tror att någon är lite bättre? Hoppas du förstår hur jag menar ;)
Mvh Cicci :)
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
För bilder/information:Blabarskaniner.weebly.com
föräldrarna är endast lättklassade men har stor potencial, jag tävlar inte så aktivt tyvärr så dom har inte hunnit få in en rutin på tävlandet.
jag skulle tro att Jawa´s Lady Carolina Blue har lite förtur på banorna då hon är minst (även om hon är stor) och har ganska mycket attityd.
Jag tänkte bara säga att jag har Jawas Lady Aqua, från denna kullen. Hon är helt underbar! Var lite blyg i början, lite försiktig, men nu är hon en av dom kaninerna som kommer först fram till gallret på morgonen, och är hur mysig som helst! :) Hon hoppade redan lätt hinder när hon hade hoppat 3 gånger, så hon är jätte duktig! :)
#17 Okej, fast fastnade för den gul/svarta Japan honan egentligen.. Hm.. Får fundera lite ^^ Men såg att mamman var New Zeeland, är inte dom lite stora och tunga att hoppa med? Kan ingenting om rasen förutom att dom avlas för produktion och har inte sett någon hoppa New Zeeland förut :p
Jag föder främst upp vädurskorsningar med inriktnng på hoppning, men även lite dvärgvädurs kullar i normalpälsat, lejonhuvat och rexpälsat.
Har för tillfället två vuxna dvärgvädurs honor till salu, en rexpälsad och en normalpälsad.
#19 dessa kaninerna är i storlek med en vanlig vädurskorsning/större dvärgvädur på 2,5kg, med slank kropp som jag personligen tycker är ultimat för hoppning =) går jättebra på träningarna för dom jag själv har sparat ur kullen.
new zealands har själva hyfsat slank kropp så så svåra att hoppa med är dom inte =)
Kan även tillägga att kända Kasper som många kaniner har i sina led, är new zeeland korsning så visst kan de hoppa! Vet inte hur han var klassad men antar att han var elit i allt eftersom han var så känd..
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
# 20 & 21 Okej, ja det är mycket jag inte vet ^^ Vart bara lite förvånad då jag endast hört om sällskapskanin/köttproduktion om den rasen :) Men hur är den g/s japan honan att hoppa? :)
#22 har inte hoppat henne så jag kan tyvärr inte svara på det =/
putt putt putt…
#23 Okej vad synd :/
Jätte härlig syster i kullen!!! Hoppar jätte fint!!
Hade jag haft plats, haft tid och fått så hade jag tagit hem lady lilac direkt! så underbart fin!
Mvh Emma
Hjärtelyckans kaningård www.hjartelyckanskaningard.weebly.com
Sajtvärd för Jättekanin Ifokus och Harkaniner Ifokus
http://emmisen.myshowroom.se/
Men skulle transport kunna gå att ordna till Gävleborg? Skulle i sådana fall vara intresserad av Lady Cerise Pink ;)
#28 Tyvärr inte så långt upp, stockholm går, men inte längre upp än så tyvärr =/ (då jag själv vill träffa köparen och behöver skriva kontrakt så vill jag själv transportera kaninen) så det skulle va om du kan ta dig till stockholm? =)
Härligt att så många tilltalas av kullen och tycker att det blir både snygga och trevliga ungar. Jag är själv väldigt nöjd med både denna kull och den tidigare av samma föräldra-kombination, så det känns kul att få bra respons då det är ett litet projekt att få in mer obesläktat och fler raser in i hoppvärlden, det är kul att allt fler får upp ögonen för annat än vädurar och harar =)
Så jag tackar för den positiva responsen =) Känns guld värt när man får bekräftelse för hur fina djur man har fött upp. Känner äntligen att jag efter 10år med kainner har hittat rätt avelsmaterial som både jag och andra tycker är bra kaniner att satsa på.
# 29 Nej, tyvärr :/ Men har en kompis som åker till stockholm då och då..
Annars kanske jag kan skicka kontraktet till dig via post?
Eller verkar det för krångligt?
#31 nja jag vill ju helst överlämna kaninen personligen =/ Det känns bättre att träffa sin köpare än att bara ha pratat med den på internet.
synd de e så långt bort för ja e kär i häng örat 
Puttar lite åt emelie då de tre skönheterna, Lady Lilac, Lady Cerise Pink och Carolina Blue bor hos mig på foder till de fått nya hem. Otroligt snygga kaniner alla tre, hade passat perfekt till hoppning eller hoppavel :)