Kanin iFokus

Kanin

Etikettkaninungar-och-avel
Läst 562 ggr
[Bambis]
0

När föder hon ungarna?

När på dyngnet föder honan ungarna och hur ser man att det snart är dags? Visar honan oro eller dylikt? :)

BamsePower
0

Olika för alla kaniner. Har 1 som föder på natten hälst och en på morgonen och en som vill födda när som hälst :) Vissa vissar oro vissa inte. Vanligast är att dem drar päls någon timme innan

[Bambis]
0

Okej, min hona vill inte att man ska röra henne just nu helt plöttsligt. Huvudet går bra men inget annat. Hoppas dom kommer inatt:)

MH1994
0

I regel föder mina på natten, men det har hänt att de kommit både morgon, middag och kväll :P
Från dag 28 brukar jag känna på magen på försdagångs honor för att veta när de ska få, jag vill ha lite extra koll första kullen. Man kan känna på magen att ungarna känns tydligare innan hon ska föda, men det kan vara svårt att känna så om man inte är så van.
I regel så föder, i alla fall mina, honor på dag 31 men är honan efter en hona som brukar föda tidigare eller senare gör dottern oftast det också.

// Matilda

Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin

http://tallmonskaniner.webs.com

[Bambis]
1

Okej, idag kände jag extremt tydligt, kände hur dom rörde sig mycket och kände även hjärtslag från ungarna. När hon ligger ner ser man hur det rör dig då och då. Hoppas dom kommer ikväll! :)