Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 244 ggr
Stravaganza
0

Buren.

Hej, jag letar efter en utebur till min kanin, som den ska kunna bo i ute på vintern och sommaren.

Nu har jag hittat en, men jag vet inte om den är olaglig eller inte, så därför kanske ni kan svara på min fråga.

Måtten är; Mått 100 cm lång, 40 cm bred, 40 cm hög (60 cm inkl. ben), så den är väl för liten?

Tyvärr så kan jag inte visa en bild på den för det står att endast filer av typen  jpg, gif, png, txt, zip och pdf är tillåtna.

Flippa
0

För litet. Om dom menar 40cm hög i taket.

[Quellii]
0

Den är för liten, minsta måtten är 100cm bred, 50cm djup och 50cm hög, dessa mått är alltså innermåtten, inte med ben osv.
Dessutom så beror det på vad det är för ras på kaninen, men väger den under 3kg så är ovanstående mått OK. Dock säger jag det igen, ju större desto bättre! :)

Stravaganza
0

Jag misstänkte det. :/ Min kanin väger under 3 kilo, men jag vill ha en större bur, för den växer antagligen.

Proanders
0

#3: Det har inte med storleken på KANINEN att göra, utan storleken på RASEN.

Keligast
0

minst 1m på bredden! har jag ju aldrig på mimmis utebur men hon har bott i den i 5-6år!!

Tina-A
0

Buren är olaglig för vilken kanin som helst, de allra minsta får inte heller bo i den.

Vad har du för ras? Ska rasen väga över 3 kg måste buren vara ännu större.

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

Stravaganza
0

#4 Det borde du snarare säga till Photoniq!

Keligast
0

#6 hon är en dvv. ungefär 2kg

Proanders
0

ok.

[Quellii]
0

#7 - Ras = Rasens vikt, eller hur? Kanske jag ska förtydliga mig lite.. Måtten på buren beror på Kaninens RAS, men enligt jordbrukverkets tabell så går dom efter VIKT, därför spelar dessa roll, man ser alltså till kaninens ras och den vikt den kommer ha som vuxen :)