Åh HERREGUD!!!
Så kan det gå…
Gick ut idag för att släppa ut min hermelinhona i hagen på framsidan av gården då far min skulle klippa gräsmattan, och hon är livrädd för gräsklipparen…
Jag går ut till buren och ropar till pappa; -"Bara så du vet så kan det ta ett tag innan jag får ut henne.. den här buren är ju lite krånglig som du vet!"
Han ropar okej ifråg garaget och jag går vidare till buren.
Först ser jag henne uppe på övervåningen, sedan skymtar jag något brunt på nedre våningen…
Först tänker jag "Jag har väl inte TVÅ kaniner i buren?!"
Sen tänker jag "Nej men fy är det en råtta eller något som grävt sig in??"
Sen ser jag…
Det är 5 små fluffiga hermelinungar ca 3 veckor gammla som sitter och gosar där nere…
Jag får en mindre hjärtattack och springer så fort benen bär till pappa och börjar gråta… hahaha altså jag är sådär.. känslig för fina stunder 
Han tror att en kanin har dött när jag skriker "PAPPA, PAPPA..!!" Och görjar skaka och smågråta.
Sen säger jag "nej nej det är inget hemskt som hänt.!! VI HAR KANINUNGAR I BUREN!!"
"vilken bur??"
"Xenas!!"
Vi går och kollar, och yes, 5 friska små hermelinungar sitter det där!
Som tur är är jag van, har haft kullar förr, jag blev bara så himla chockad!! Men om kaniner kan para sig igenom galler.. så är det inte omöjligt att det är anledningen till varför dom sitter här idag..!
Dock är det okej, det är inget som jag tror kommer gå snett! :)
Och lite OT här nu: Mitt sommarlov var så brutalt tråkigt tills jag fick träffa Loreen här på slutet av lovet, sen har det bara blivit bättre!
_Jag har fått ett rum som jag och några vänner ska göra om till studio nere i min källare, vi har fått ihop till ett band, min pappa har sagt att han ska göra väggar och golv där till oss, och vi fick med en kille i bandet som redan var med i ett band men som troligen skulle läggas ned.. Han är GRYM och han hade 5 gitarrer, 3 mickar, förstärkare och mixerbord.
OCH NU DETTA!
Det kan inte bli bättre, TACK den som fixat allt detta! Eller om det bara hände av en slump… TACK SLUMPEN!!
_Kram Tilda & Djuren! ♥
// www.Ninbebis.weebly.se
Ninbebis, uppfödning med kvalitét
nice för dig :)
aw, kan du inte lägga ut lite bilder på dom?:)
Grattis:)
Hur kan du ha missat dem? 
Grattis i alla fall! Vet du vem som är pappan?
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
haha så himla roligt och oväntat :D Grattis!!
Mvh Järnskogens kaniner
Efter Regn Kommer Solsken
Grattis, undrar också hur du kunnat missa dem om de är 3 veckor gamla? eller har jag missförstått texten? iallafall superkul för dig hoppas de går bra med dem!
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus
Grattis! :D
Men hur har du missat kaninungar i 3 veckor? :o
Du borde väll sätt dom när du städade? :o
Annars borde jag missförståt!
Men super grattis !
Xena är jätte fin ! :D
Grattis!
undrar dock liksom en del andra hur sjutton du har lyckats missa 5 kaninungar i drygt 3 veckor…
Ungarna var nergrävda, altså i ett kaninhål under marken… därav missen!
#3 - Ja, då jag bara har en hane på gården just nu.. :)
Tack alla! ♥
Bilder kommer lite senare btw! :)
Vill inte hålla på med den för mycket… De har precis vågat sig upp ur marken..! ♥
Kram!
#8 i så fall så måste du ju lägga nät, annars så kan det hända att din kanin försvinner för dig, genom att gräva sig ut.
Har hanen också bottenlös bur? I så fall kan de ju hända att de grävt sig ner till varandra, för de parar sig inte genom nät.
#10 Hon gräver inte alls annars, därför har vi inte lagt något nät förut…
Hanen har inte bottenlös bur, men det är bara hönsnät emellan dem..
#11 Du vet att hönsnät är förbjudet enligt lag?
Läste igenom det som gäller kaniner i lagen och det stod att man måste ha nät som kaninen inte kan gnaga sig igenom.
Är det hål i nätet som är lite större så kan de ju har rymt till varandra, men de kan inte para sig genom nätet ;)
#12 - Hmm… då får jag se till att ändra det då!
Men hade för mig att det var förbjudet att ha åt kaninen att gå på för att de kunde fastna med tassarna osv…
För altså jag har köpt en utehade som det var hönsnät runt om, men utan botten…
Och har faktiskt hört av andra att deras kaniner lyckats para sig genom båden hönsnät och kompostgaller ;)
#13 Skumt…
Men man får ha nät i botten om buren står direkt på marken, det skadar inte kaninen, men den får inte vara upphöjd ;)
Grattis till en oväntad kull! :D
-' Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt
#14 - Ja, det förstår jag, men menade upphöjt…
Men vi lär ju ändå aldrig få veta hur detta gick till… Dock har vi separerat burarna mer nu (Honan och hanens altså) så det lär inte hända igen!
#15 - Man tackar! :D
Kan ju skriva färgerna direkt här då:
2st Blå wienertecknade (En av dem har en rund stor prick mitt på huvudet, ser jättekul ut!)
1 Svart wienertecknad
1 Viltblå wienertecknad
1 Viltgrå wienertecknad
Haha coolt att hon födde dom i marken! Lite vilt så där ;) Vilken härlig överraskning.
#17 - Haha ja lite så! ;)
Det gjorde min förra kanin också faktiskt…
Men ja verkligen en härlig överraskning! :')
Kram Tilda & Djuren! ♥