Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 872 ggr
0___0
3

Dem ljuger!

Hej!, Jag läste en KP här om dagen och där var det en sida om vad djur kostar att köpa, Wow vad bra tänkte jag då för kanin fanns med, Men där stod det att man bör ha minst två, Men kaniner är ju inte flockdjur, Så ljuger KP? Jag litar mer på er så min fråga är behöver man ha två kaniner? Och kan det stäma att en kanin kostar ca 5950 kr första året? (om man räcknar med försäkring, mat, utrustning osv) :)

Katten_
0

Nej, kaniner måste inte vara 2!

Det med försäkringen vet jag inte, men de låter mycket!

/Christel & kaninerna! Glad

0___0
0

#1 Okej, Tyckte också det lät lite mycket..

Fridaaaa
1

Det står i lagen att man bör ha dem 2 st, men det är ingen lag på att man ska ha det :)

5950 kr är inget som stämmer på alla. Allting hänger på vad man väljer för bur, mat och massa annat :P

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Vincent...
0

det kan det säkert göra.

håller man på med hoppning och utställning kan det nog bli lite mer om man inräknar bensin för att åka till en tävling/utställning.

kaniner kan bo med en kanin-kompis. , men det beror ju också på att barnet som läser KP är i skolan hela dagen och kanske med en kompis på kvällen så har kaninen en kanin-kopis att vara med hela dagen när inte barnet kan vara med det.

HAHAHAHAHAHA…..

0___0
0

#3, Okej, Men om jag nu får en kanin tycker du jag ska ha en eller två då? Kommer ha kanin i såfall i lekstugan.

Är 400 kr billigt för 250-300 kg hö?

Vincent...
0

#5 gemför med annat hö i din närhet.

HAHAHAHAHAHA…..

0___0
0

#6 Okej Tack!

Fridaaaa
1

#5 Det beror på hur mycket tid du har till kaninen. Är man borta många timmar/dag är ju 2 kaniner bäst tycker jag.

Jag gav 20kr/bale som är 10-12 kg ungefär.
Men ja det är billigt. Men har du bara 1-2 kaniner så behöver du inte så mycket hö, kommer bli dåligt då :)

0___0
0

#8 Okej!

[Tilde]
0

Jag har inte ens kaninerna försäkrade, så det är ju inget måste. Sen kan man ju hitta massa saker på Blocket och liknande och få det mycket billigare :) Mat kanske blir det som kostar mest per år här hemma.

Du behöver inte ha två kaniner, men som andra har sagt så är det ju bra om de får sällskap om du inte är hemma mycket. Glad Alla kaniner kommer inte överrens dock..

0___0
0

#10, Okej tack! :)

Saaara
0

Som andra säger behöver man inte ha två kaniner. Vissa kaniner gillar inte andra kaniner å går omöjligt vänja tillsammans utan att de skadar varandra riktigt allvarligt medans andra kaniner trivs bäst med sälskap. I vissa fall kan det räcka att ha två kaniner i burar mitemot varandra så dom får lite sälskap av att se varandra.

Om du vill ha två kaniner skulle jag rekomendera en okastrerad hona och kastrerad hane av en lugn ras. Två systrar kan också funka bra. :)

Sara

Nattglimskaniner.webbnode.se

0___0
0

#12, Om jag köper två blir det två honor tror jag, Och av samma uppföddare, :)

Fridaaaa
0

#13 Men var beredd med extra bur, för vid könsmognad kan dem ryka ihop och inte fungera ihop, även om dem växt upp tillsammans, det vet man aldrig.

0___0
0

#14 Mm, :) Hoppas jag kan få en kanin!

Katten_
0

Hände mig #14, fast med hane och hona..

0___0
0

#16, Kunde du någon mer? Fattade inte riktigt den sidan :)

Katten_
0

Vilken sida? :)