Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 2112 ggr
moamille
0

simma

Är det bra för kaniner att simma eller mår dom dåligt av det? Bara undrar.

emmaap
0

Kaniner brukar inte tycka om att bada så skulle inte tro att simma är något de skulle uppskatta direkt. :)

Hälsningar Emma! :)

moamille
0

okej bra

Fridaaaa
1

Man ska inte låta dem simma, mest bara stressigt för dem.
Sedan får man se till att det inte kommer vatten i nos eller öron.

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

minaninar
0

Några kaniner gillar att simma. Men man ska absolut inte släppa ner dem i vattnet. Ville de sitta på torra land och långsamt bekanta sig med vatten i plaskpool (med grund sida som lätt går att hoppa ur) så kan de få göra det.. ljummet vatten, endast när temperaturen är jättevarm i luften omkring och absolut inget drag eller blåst, så att kaninen inte blir sjuk, samt viktigt att torka supernoga.

Men som sagt, man får inte leka med kaninen o släppa den i vatten, och man måste verkligen se till att allt funkar. Men jo, vissa kaninern gillar vatten, regn o att simma några tag, men inte länge.

I regel alltså nej, men finns undantag.. men de ska få bekanta sig med lite lågt vatten ifall de vill.. men inte tvinga.

[_hsleiufhbtv]
0

Jag hade med min albin ut till vår ö detta året, han sprang lös på stranden och gick självmant i vattnet haha. Fast skuttade upp när han blev för blöt om öronen Tungan ute

torpetskaniner
2

Några av mina avskyr att simma, och de behöver dem heller inte göra. Dock har jag två/tre här hemma som självmant hoppar i barnpoolen när man går förbi i parken och gör bomben.. Vilket kanske inte är så bra eftersom det är en del klor i.
Dock brukar dem få simma i havet/någon sjö om de får tillfälle till det :)

Jag anser att simning är en jättebra typ av träning - OM kaninen verkligen gillar det. Man ska, som de ovan säger, ALDRIG tvinga i en kanin.  

Jag vet, hur som helst, att det är väldigt delade meningar om det här ämnet….

Mvh Linnéa
www.torpetskaniner.weebly.com

slarvigt
0

#6 "gör bomben", hahaha. Försöker se det framför mig :D

torpetskaniner
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#6 Alltså hon tror att hon är odödlig.. Kastar sig i från kanten simmar rakt ut, varav Lillmatte som går bakom är tvungen att gå i.. :P Så hon får inte bada i barnpoolen mer.

Har tyvärr ingen bild på det hela, däremot har jag en bild på busungen när hon simmar i en sjö. Här är hon lite blöt om nosen, men som sagt är ju Lambi absolut odödlig och hon tänkte väl börja simma under vattnet också ;)

Mvh Linnéa

slarvigt
0

#8 Haha, jaa, de gör verkligen helt sjuka saker ibland :)

Fridaaaa
0

#8 Udda kanin hihi :D

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

:holmgreen:
0

#8 Hahahaa! Jag har seriöst aldrig sett en kanin simma! Fy vad söt, jag typ dör lite! :D :3

torpetskaniner
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#10 Hon är oerhört speciell min lilla dam :)
Har massor av sim-kanin-bilder och chockad blev väl jag första gången på landet, då min gammeltant gick ner till stranden och gled i.. Såg bara för häftigt ut :D

Dock är de väl inte så charmiga efter badet.. ;)

Mvh Linnéa

minaninar
0

#12 Guuud så söt. Bathing babe!Kyss Badbrud.Oskyldig Jo hon ser helcharmig ut och verkar vara en charmig person.

Men jag tror att när man är tveksam til badande kaniner är det främst denna bild man ser o vill förhindra (i alla fall jag): Liten unge med kanin, gillar att behandla kaninen som en docka o dra i barnvagn osv, får för sig att kaninen ska bada o släpper den i en balja med vatten, eller dylikt.. Det är liksom skälet till att man måste säga att allt sådant måste ske för att kaninen är nyfiken och själv söker upp vattnet.Skäms