Kompis till hane??
Tja!
Har en kanin hane, rex, som är jätte snäll också. Men inte kastrerad. Har planer på att köpa en till kanin och vill ju såklart ha dom i samma (utebur) om det går. Hur ska jag göra? asså vad ska jag köpa för kön?? två okastrerade hanar är ju svårt. Räker det att man kastrerar en om man har en hane+hona. eller kan man ha två kastrerade hanar?
Vad brukar funka bäst?
En kastrerad hona kanske?? Fast då kanske han hoppar på henne så mkt att hon tycker han är jobbig? Vet inte om hanar ger sig på kastrerade honor!!
Ja, jag tänkte mest lite högt nu :)
Men kan i så fall kan man ju kastrera den hanen jag har nu
Okej, jag tänkte att du kanske ville behålla honom okastrerad :)
Vi kastrerade precis vår lille kille och skaffade honom en liten tjej! Har gått hur bra som helst och de ligger ofta och myser och verkar ha väldig glädje utav varandra.
Nog saknar jag att vara hans favorit men nu känner jag inte ett sting utav dåligt samvete så fort det gått någon timme utan att jag varit där och pratat och klappat :) Så det går på ett ut!!
De fick nosa genom galler några dagar och sen träffas lössläppta i huset två gånger innan vi släppte ihop dem under en heldag. Första natten fick de sova isär och sen gick de ihop sen dess. Hur enkelt och smidigt som helst :)
Är jätteglad att dom har varandra!
I så fall skulle jag nog säga att det smidigaste är att du kastrerar din hane och skaffar en liten tjej till honom strax efter det :)