Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 3004 ggr
Flippa
0

Ormbunka`?

Kan kaniner äta ormbunkar?

[Quellii]
0

Jag har för mig att dom är giftiga, men jag är osäker :P Kan kolla upp det ;)

Flippa
0

Lite osäker..

Flippa
0

Okej..

[Quellii]
0

Hittade inget om att den skulle vara giftig, men skulle ändå inte ge någon kanin det, eftersom att det finns hur många olika arter av ormbunke som helst! :P

Flippa
0

Jaa.. Min kompis kanin tycker om ormbunkar.

Lotta_A
0

Jag vet faktiskt inte. Men jag skulle gissa på att det inte är bra att ge kaninen det.

Flippa
0

Hmm..

Bjornen
0

Vissa ormbunkar är giftiga.

ciss
0

De flesta ormbunkar är giftiga, ge inte kaninen det!

Nästan alla odlade blommor och växter är giftiga, t.ex rosor, ormbunkar och sådant som man har hemma. Ge inte sådant.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Flippa
0

#9 Okej, men hallonblad då?

ciss
0

Ja.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Flippa
0

bra*!

Bjornen
0

Några arter av ormbunkar är giftiga. Om de andra sedan är lämpliga som kaninmat är en annan fråga och jag skulle nog undvika dem.

De flesta odlade växter är INTE giftiga utan ätliga eller goda. Rosblommor och hallon är ätliga för både människor och alla djur. Att de flesta rosorna har taggar kan ju göra dem mindre lämpliga. Att rosorna har taggar beror på att det är enda sättet för växten att försvara sig mot att bli uppäten. Ändå äter gärna rådjuren av dem trots taggarna.

Giftiga växter som ofta finns i trädgårdarna är stormhatt, riddarsporre, smörblommor, vitsippor och andra sippor, olvon, olika try, tibast, druvfläder och fingerborgsblomma. Dessa är giftiga för både människor och djur.

Flippa
0

Okej, när jag var liten åt jag smörblommor XD Min kompis sa att man aldrig skulle få feber då

soten
0

Hoppas inte SOten blir sjuk eller nått .. Han älskar ormbunkar

Flippa
1

#15 Jaa, emen han äter ju .. Ni kanske inte har giftiga

Hopi
0

Man ska INTE lita på att kaninerna VET vad som är giftigt eller ej.. Endel säger att dom vet själva.. Men så är det inte.. Så ge inte nåt som ni inte är säkra på..