Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 254 ggr
hannap
0

Vatten

nancy är uppfödd med vattenskål, och eftersom att min andra stora kanin välter ut vattenskålen hela tiden tänkte jag byta till flaska, är det bara att ta bort skålen och sätta dit flaska i närheten så hittar hon själv eller vad ska tänkas på?

twinnie
0

Eller så sätter du upp en vattenskåll som sitter fastkrokad i gallret.

http://www.libraartic.com/artiklar/Art_6016.jpg

hannap
0

jo jag har en sån men hon når inte upp, har ganska höga kanter på buren..

twinnie
0

#2 Okej :) Men sätt in en vattenflaska. Hon fattar tillslut :)

Lotta_A
0

hon kommer lära sig. hon ser ju på den andra kaninen hur man gör om inte annat ;)

Tina-A
0

Sätt in den till henne och ha koll på henne så du ser att hon faktiskt dricker. Leah fattade inte hur man gjorde med flaskan först och drack inget på ett helt dygn! Lärde henne då genom att ta loss flaskan, hålla den mot hennes nos/mun och trycka ut några droppar. Då kände hon att det blev blött och började slicka sig om munnen, kom åt metallstycket och insåg att det kom vatten därifrån! WOW! Sen dess har det gått bra :D

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]

hannap
0

kanon! tack vad bra då vet jag =)

[Niike]
0

Annars kan du ha både flaska och skål i början så att hon verkligen får i sig vatten ifall hon inte skulle fatta det där med flaskan. Sen när du märker att hon har druckit ur flaskan så kan du ta bort skålen.

PuzzelsMatte
0

Puzzel var också van vid vattenskål, men jag satt in en flaska åt honom och han fattade att han skulle dricka ur den nästan å en gång ;)

Stravaganza
0

#5 Så var det med min Yuki också. ^^