Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 2017 ggr
NaDa...
0

Maxantal?

Frågar av ren nyfikenhet.. ;)
Vad är erat maxantal för kaniner hemma? Om ni tänker ekonomiskt, hur mycket plats, tid osv.

För mig är det max 6 stycken kaniner, har möjlighet att bygga en bur till, emn sen tar det stopp. Tiden skulle heller inte räcka om jag hade flera. :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Ljusta
0

Runt 20 st är max för mig om man tänker att man vill ge alla ett bra kaninliv, rent i burarna och bra skötsel i övrigt.

Ljustadalens kaningård

Friggeshoppkaniner
0

7 är nulägets max, men i framtiden så blir nog 10 max för vill ge kaninerna så stor utevistelse som möjligt Skrattande

Vincent...
0

där jag bor nu blir det nog inte mer än 3 st kaniner.

men skulle nog klara av 5-6 st kaniner om jag har mer plats.

mer kaniner kanske inte skulle funka för att skolan tar ju ganska mycket tid.Rynkar på näsan

HAHAHAHAHAHA…..

ninor
0

I nuläget är det ma 3 för mig. Bor i en etta och både pluggar och jobbar extra, så det är ont om tid och även plats om det skulle bli fler än tre. Har i nuläget två.

[Wera]
0

Runt 6 vuxna är max för mig. Beror på att jag vill kunna ge alla daglig utevistelse i en varsin Hage från morgon till kväll och jag har inte plats för fler hagar där vi bor nu. Eller egentligen har jag det men jag vill inte förstöra hela gräsmattan hehe (jag har stora hagar). Nu ska jag flytta till en annan ort för att plugga och då kommer jag bo i lägenhet 4-5 dagar i veckan, så min mamma tar hand om mina kaniner när jag inte är hemma (vardagar). Så nu är maxantalet 4 st här hemma :)

[_hsleiufhbtv]
0

Runt nio :)

Mannez
0

Max sex för mig, men om det är två kaniner som går ihop får jag ha 7 :)

Hälsningar Amanda och kaninerna

Zvintos
0

7 är absolut max för min del, mer får inte plats i och med att jag har mina på balkongen.

[Jawa´s]
0

Har alltid haft 8 som maxantal, men hade 11st vuxna kaniner en period utan problem, så nu hade jag tänkt utöka till 13 när jag har fått ut kaninerna i ett stall. Har 7st i lägenheten just nu vilket inte är det optimala då de tex inte kan gå i hagar.

Klara.b
0

5-6 styckna. Men pappa säger "om du ska ha en till kanin får du sälja en, Max 2 kaniner!" jag skulle aldrig sälja en kanin för en annan, så gör man liksom inte! Så Max 2 kaniner för pappa.

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

Beatrice_Love_Kaniner
0

2 + kull är max antalet (just nu) men jag vill ju såklart ha fler, ska försöka röja upp lite mer plats och så får vi se om man kanske behåller en unge från någon kull då o då…

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

Tinycee
0

Två stycken. Har två nu och kommer nog inte kunna ha tid för flera sen när skolan börjar, plus att mamma inte tillåter fler än två :P

Klara & Tinycee

www.coltsfoot.blogg.se

Oliviahack
0

Två är max för mig just nu. Men har ju precis startat upp kaninintresset också.. Nästa år finns det nog plats för fler.

zickan
0

Bor i lght. Så just nu är det max 4 kaniner. Men har endast två och det är lagom. Hade jag haft gården kvar så är det runt 10 som är max skulle jag tro. Vill ju inte ha kanin om det inte hinns gosas och hålla på med varje kanin dagligen.

/ zickans.com uppfödare av tamråttor och guldhamster i Västerås
Värd på Råttor, Exotiskadjur.

Peak303
0

För mig ligger maxantalet på 6-8st vuxna kaniner. 
Har nog egentligen ingen anledning till varför. Har burplats till fler och ska även bugga fler uteburar. Men vill känna att jag har tid att spendera med alla :)

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

Katten_
0

Max 4, har 2 och kommer skaffa 2 till till vår.. Så fler än 4 kommer jag inte klara av, när jag vill att alla ska vara ute i hagar och sånt varje dag.:)

/Christel & kaninerna! Glad

bambiiii
0

Max 1 :'( (snifrt,snift)

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

Agda
0

Mitt maxantal är runt 30 stycken.

emmaap
0

Just nu har jag tre och känner att det är ganska lagom. Men när jag flytttar för att plugga om ca ett år kommer max antalet vara 1 kanin (de tre kaninerna jag har nu kommer stanna hos mina föräldrar) då jag vill ha den frigående i lägenheten, samt att jag inte tror jag kommer ha tid till mer än en nin. :)

Hälsningar Emma! :)

Alvirpo
0

typ max en! har bara ett hörn av tomten som jag får använda för mamma o pappa så en till skulle inte få plats, om man kan inte ha två i samma bur för jag har just nu en okastrerad hane:

Stiinisen
0

5 stycken skulle jag nog ha som max.
Det beror ju lite på om jag har 5 frassar eller om jag har som jag har för tillfället ( 1 frasse 1 sachsengold 1 dvv korsning och snart 1 hoppkorsning) ;)

Men jag vill nog inte ha mer än 4:a för tillfället.
Det räcker gott och väl.

// Stina och Kaninerna

Min blogg ; http://zetterberg.webblogg.se/

Zakarias
0

Mamma tycker max 2, men mitt maxantal är 4 ;)

MH1994
0

Maxantalet på sommaren beror på hur många betesburar jag har XP
Maxantal fyllda burplatser på vinter tid är 20.

// Matilda

Holländsk kanin i främst japantecknad blå/gul men japantecknad gul/svart och blått förekommer också.
Fransk vädur i främst chinchilla samt mantel.
Satin

http://tallmonskaniner.webs.com

Uniqs
0

Runt 8 stycken just nu tror jag, ska ju hinna med skolan och stallet.. Samt hinna med att spendera tid med varje kanin också ;)

[Djurlinnea]
0

Har plats för 13st kaniner.

Men jag har max antal 10 vuxna. Om alla ska få den tid dom behöver.

Stjärnfallets
0

Här finns plats till en hel hög av skuttisar och i nuläget har jag 29 styck inkl ungar. Eftersom jag jobbar hemma så kan jag ha dem ute hela dagarna och hinner fixa i deras burar och kela med dem varje dag.

Mvh Cindy

Stjärnfallets Kaniner

stjarnfallets.webbly.com

NinaS
0

Just nu har jag 5. När de nya boxarna och burarna är klara kommer jag ha plats för ca 20. Men jag räknar med att det tar ett antal år innan kaninerna blir så många.

Fridaaaa
0

Satte från början 4 kaniner som max, sedan blev det 5 och sedan 6 st.

Men nu har jag 5 kaniner, det får vara max :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Anoki
0

Har 4 nu men kommer skaffa så vi har 6st :)

Så de får bli max med 6 kaniner

Beatrice_Love_Kaniner
0

En ny fråga till er som har fler änn 3 kaniner:

hur och vart skaffar ni tid? :) hur många minuter måste ni lägga på var och en kanin? Hur gör du som går i skolan?

Anoki
0

#30 Eftersom vi är två som sköter om dom (jag och min syster), så går de bra med tiden, sitter tillsammans och grejar med dom, springer i selen, borstar och hoppar med dom, vi lägger som minst ner 1h på varje kanin dagligen :)

Beatrice_Love_Kaniner
0

#31 så om du kommer hem från skolan runt 3… och vi säger att du har 6 kaniner… Då är du ju inte "klar" föräns runt 9 på kvällen?

Fridaaaa
1

#30 Jag är arbetssökande men har sommarjobb nu och ska plugga till högskola till hösten. Men prioriterar rätt helt enkelt.
Tid jag lägger på dem är omöjligt att svara på, helt olika från dag till dag.

NaDa...
0

#30 Jag ger mig tid helt enkelt, prioriteringar.
Jag ska nu börja sista året av grundskolan jag ska gå en arbetskurs, jag simmar, jag är med i en musikal. Men jag ger mig helt enkelt tid till kaninerna. Jag brukar plugga ute hos dem eller öva på låtar till musikalen när jag tar ut dem på promenader. Varje kanin får då ungefär 30 minuter egentid en vardag och 45min - 1 timme egentid var på lediga dagar. :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

[Jawa´s]
0

Tid har man alltid, beror bara på hur man spenderar den =)

Anoki
0

#32 Japp så blir de, och de e jag medveten om. De e ju inget som hindrar en från att göra läxor tillsammans med en kanin ;)

Dipsie'n'Poo
0

Har just nu 4 st. Det är nog max. Känner att jag inte skulle orka med flera. Kanske en till, men inte mer än 1 till. :/

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

Beatrice_Love_Kaniner
0

intressant att se hur alla gör! :)

Men är det inte så att det nästan blir lättare med innekaniner? :P

oliiver
0

2 är Max för mig.

/Kram Betul ♡

Fridaaaa
0

#38 Beror ju på :) Jag föredrar att ha utekaniner jag :)

Zakarias
0

#38 Kaniner mår mycket bättre ute, iaf mina gör det.

Beatrice_Love_Kaniner
0

#40 & #41 jo men jag tänker på att man kanske spenderar lite mer tid med dem, tex. jag föredrar att göra mina läxor inne i mitt rumm X) och man kanske kan ge sin kanin en godnattpuss innan man lägger sig och utomhus är det snöstorm…

Ljusta
1

Alla mina kaniner är individer och har olika behov, och för att de ska bli nöjda och få ett bra kaninliv så ger jag dem olika mycket tid. Vissa vill inte umgås speciellt mycket med mig men vill skutta lös mycket, då får de det. Vissa vill mysa och då ger jag dem en sådan stund varje dag. Vissa dagar har man mindre tid med kaninerna och måste prioritera annat, då får man kompensera det en annan dag helt enkelt.

Ljustadalens kaningård

Fridaaaa
0

#42 Har man sin kanin ute får man ta sig tiden att umgås med den, oavsett väder. Mina bor ute i en bod som tur är, så kan vara där inne.
Men annars får man klä sig efter väder ;)

Ljusta
0

Sen kan man ju fundera över vad "ge kaninerna tid" egentligen betyder? Att sitta och kela i en timme, rastas ensam i en Hage eller att städa??

Ljustadalens kaningård

JessicaOlin
0

just nu bor ju ja 2 ställen men sammanlagt så har ja 7 kaniner och många burar över ändå oc ja hinner med alla, ja går ut då och då och myser och rastar dom sammanlagt 45min/kanin och ibland 1 timma / kanin :)

Pojke - April 2016 💙
Pojke - BF 2022 💙

Tjeckoslovakisk varghund- 2014 🐶

[Wera]
0

#30 Jag har 5 vuxna och 10 kaninungar (3 veckor, 10 veckor och 7 veckor gamla). Jag lägger faktiskt inte mycket tid alls på kel, jag upplever det som att dom tycker mer om att skutta i hagen och aktiveras där, äta gräs osv än att sitta i mattes famn för att matte tycker det är mysigt. Så istället prioriterar jag aktivering än gos. De ser varandra genom galler hela dagarna så de blir inte ensamma heller.
Jag sköter dom så här:
Bära dom till hagen, ge dom lite gott, bära in dom i burarna, ger dom mat, kliar dom lite i pannan för att dom tycker det är skönt. :) Sen ger jag mer tid åt att städa burarna, plocka gräs och grenar osv. Så dom får mer sådant än tid med matte. Men alla är såklart ändå väldigt tama och mysiga.

Men som för Ljusta får alla kaniner olika tid, en av mina kaniner får gå lös i trädgården och ÄLSKAR det, han är liksom helnöjd och visar gärna om han inte är nöjd. När jag är i kaninboden och inte tar ut han direkt utan grejar med annat. Då hoppar han över boxen. Stoppar jag in han igen, hoppar han över boxen tills han får komma ut. Men han hoppar inte över boxen under nätter när han har mat och vilar. En annan kanin skuttar fram och tillbaka i buren i hopp om att få komma ut så fort han ser mig :) Medan några andra kaniner sitter i buren lugna och bryr sig inte bara de har lite mat :P

Friggeshoppkaniner
0

#30 Mina kaniner bor i rasthage dygnet runt på sommaren, när jag går i skolan får dom va ute i Hage på höst/vår och på vintern också beroende på hur kallt det är, annars blir det några timmar när jag kommer hem. Tid har alla, man får helt enkelt välja vad man tycker är viktigast ;)

pigelina
0

Här hemma är maxantalet 10st vuxna kaniner enligt mina föräldrar, jag har därimot 18 fack så lär ju kumma hända att jag får a mer.

// Hanna

www.pigelinas.weebly.com - uppfödning av lejonhuvade kaniner

Medarbetare på lejonkaniner.ifokus

Juliaskaniner
0

Max är nog 8-10 Har 6 nu, en kull på g.. Ska bara få mer plats :)

www.shadrins.weebly.com ~ uppfödning av hoppkaniner
-Medarbetare på Social Fobi Ifokus, Välkomna in! -

Jetaime
0

När jag avlade och tävlade var mitt maxantal vuxna kaniner 10, sen hade jag ju nästan alltid kullar också. Just nu har jag 6 stycken och kommer inte gå över det antalet då jag inte kommer införskaffa fler kaniner.