mörk brun zobel?
Min kanin ser väldigt svart ut men i ljuset ser man en svagt brun ton i nacken och runt nosen, ryggen är väldigt svart så det är ingen brunton där. Vad jag vet är att dem enda teckningarna hon bär på är zobel och japanteckning. Hon bär på färgerna brunt, gult, svart och lite viltfärg. Det skulle vara kul att höra vad ni tror!. Kommer det från zobel eller någon färg eller ser hon ut som en enfärgad svart?
Ägare till Gustav(Belgisk Jätte)
Hur ser ögonen ut? Har de ett sk rubinskär? På en del mörka zoblar kan man se ett rubinskär, såsom zobel ska ha, men på en del syns inget.
#1 Nej, det syns inget sådant i alla fall, så hon kan vara zobel trots det?
Här är en bild framifrån, det ser ut att skifta lite i brunt men jag tror att golvet speglar av sig lite också!
#2: Det är inte alltid mörka zoblar har synligt rubinskär, så ja hon kan var zobel ändå. Ev kullar kan kanske hjälpa till att utröna Vilken färg? hon är.
Alla syskonen såg ut som henne, det var ingen som var ljusare på kroppen eller så!
#4 Jo precis, kullen hon fick kunde nog vara gula eller vita japaner(zobeljapaner) med en hane som bar på zobel, eller blev dem något med vilt. Jag tyckte ungarna såg ganska ljusa ut. Men dem dog när dem var nyfödda så dem hann inte få päls!
Kan färger som hon bär på göra att den svarta färgen blir brunaktig på vissa ställen?
Hon är inte solbekt, har bott inne hela sommarn!