Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 1121 ggr
[Laauraa]
0

Teddytassens pellets

Vad tycker ni om "teddytassens nyttiga blandfoder" ?

Full foder för kanin!

Innehåll:

Pellets ( Versele Laga cuni FIT), linfrö, vita & randiga solrosfrön, torkade persiljestjälkar, morotsskruvar, johannesbröd, torkade ananasbitar, torkade jordgubbar, äpplekuber, bananskivor, skogsbärsstänger, skalade och hela jordnötter, vetepuffar, pumpafrön, majsflakes, papayabitar, kiwi, coccos, ananasskivor m.m
Pelletsen är densamma som vi säljer i lösvikt.

[Laauraa]
0

Låter ju gott, men är det verkligen bra att ge torkad frukt, frön och nötter varje dag? Är väl knappast nyttigt? Låter mer som någon slags nyttig godisblandning, inte ett nyttigt full foder..

NaDa...
3

Tycker att det låter mera som en gngarblandning..

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

[Laauraa]
0

putt

Suskiv
4

Inget jag någonsin skulle servera till mina kaniner.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

minaninar
0

"Pellets ( Versele Laga cuni FIT), linfrö, vita & randiga solrosfrön, torkade persiljestjälkar"

Så långt lät det väl okej…..

Men sen?! Katastrof!Foten i munnen

[Laauraa]
0

Det här står även:

"Vi har testat våra eget nyttiga blandfoder under 2 års tid nu och resultatet är friska sunda kaniner med glänsande pälsar!

Även kunder som haft problem med sina kaniners magar är mycket nöjda med fodret då kaninerna i många fall blivit helt bra i magen!
Passar alla kaniner i alla åldrar."

Varför skulle denna blandning vara speciellt bra för kaninernas magar? Är inte ren pellets det bästa att ge? Tycker hon verkar ha en seriös uppfödning men jag förstår inte varför hon rekommenderar detta foder till fullo?

[Jawa´s]
2

Asså pelletsen är suverän enligt mig, den har jag använt i 10år, men den enda blandningen jag skulle vilja komplettera med är rabbit royale.
Blandningen från teddytassen låter väldigt söt och fet