Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 556 ggr
natha-mjau
0

bortrest och skvätter

Har tagit med jum till min pojkvän som har katt o de finns gott om dem i kvarteret. När han är ute skvätter han hela tiden på mig o gräset. Sen springer han runt mig o är jätteglad. Skvätter han så mycket här för han känner av katternas revir?

bambiiii
0

Finns det vildkaniner där? när han springer runt dig så betyder det att han uppvaktar.. ;)

Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig

Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se

Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3

natha-mjau
0

Nej de finns de inte. Jo de vet ja men i samband med skvätt?

slarvigt
0

Min kanin har också gjort det när jag har varit ute med honom i sele på främmande platser. Han markerar med hakan, bajsar, kissar och dessutom så har han en gång hoppat upp i luften och sprayat min arm med urin… Det verkar vara någon revirgrej om jag tittar på min kanin i alla fall?

natha-mjau
0

Hoppas det. För hemma är han inte lika extrem.
Frågade på facebook o då sa en att han antagligen blivit mer benägen om sitt revir och kommer alltid skvätta så…
hoppas inte det, har inga rena kläder kvar x) haha. Och mina skor är helt nerkissade :( var inte beredd på detta. men åker hem imorgon, får se hur han blir då.

slarvigt
0

#4 Jag skulle inte ta för givet att han kommer fortsätta så hemma, även om det finns en risk att han gör det såklart. Är han okastrerad så kan det ju vara en idé att kastrera ifall du inte tänkt använda honom till Avel.

-Greta
0

Kan nog vara så att han börjat skvätta så mycket för det är en ny plats han vill markera på, tror inte att det är för det är katternas revir.
Mina är lite så hehe, ny plats då ska det sprutas minsann så det blir deras sen. Flört Men sen hemma i burarna igen brukar det inte skvättas något mer.

/Greta

Medarbetare på rexkanin.ifokus

natha-mjau
0

Han är bara 3 månader så kan inte kastrera än. Ska ställa ut han innan och se om nån villlåna till Avel. Han är ju innekanin så kastrering övervägs senare.

kaningodis
0

Många kaniner brukar markera nya områden ordentligt. Har vissa hanar som skvätter ner hela buren när de är nystädade; nytt material i buren måste markeras! ;)

Kastanjegårdens Kaniner

natha-mjau
0

ja, det är väl kanske så.
Nu är han hemma i sin nystädade bur så får se om han kommer fortsätta vara min ängel eller om han skvätter…..