Änkligen!
jag har alltid missänkt att kaninerna har mjällkvalster,Mamma bara sa nej då, Det är bara mjäll, Trots att jag har sakt att kaniner inte kan ha mjäll.
Men! igår blev det timmar av läsning för mamma, (Tror hon inte orkade med mej,) så hon skulle ringa vetrenären,.. MEN dom har semester:( Jaha,Eftersom det inte är akut så får vi vänta i en vecka..
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Hoppas det går bra!!!!!!
Du kan ju ringa och rådfråga andra veterinärer?
Vilken veterinär hade ni ringt till?
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
jag vet inte,.. typ non i ronneby elr nogot
#3 Ronnebys veterinär eller den i Backaryd?
För hon i backaryd kan inte ett smack om kaniner.
Om veterinären inte kan tillräckligt så kan man be dem konsultera med Roslagstulls djurklinik, om vetten är något att ha så blir de bara glada över det förslaget.
TS: duktiga du! som har läst och jobbat för att mamma ska fatta.. otroligt vad tröga de kan vara..
en stor applåd för duktig kaninägare
#4 i ronneby :)
#5 Namen tackar ;), Jo hon är väldigt trög ibland:DJa men nu blir det av
#6 Okej :) Ja dem kan sådär om kaniner.
japp :) Min kompis kanin hade mjällkvalster, Dom hade glömt säja det till mej, och hoppsan båda mina kaniner hade det också (Suck) hade förstås klappat den och kelat med den och glömt tvätta händerna efteråt…
Jag glömde att säga: du kan testa med mkt lite kallpressad olivolja (alltså extra virgin olivolja, mamma har kanske i skåpen
). Men väldigt tunt, för kaninen ska inte slicka i sig det. Det beror ju på var det sitter.. men är det någon kal fläck t.ex. kan du testa lite där?
ja, tufsan har en kal fläck och en skorpa där, Så det är antigen skabb eller mjällkvalster, Dock så vill jag inte pilla för mkt på det, (Då vi har hundar så inte dom får det också)

Okej. men du kan inte ta på en bomullstuss? Det kan vara värt det? Sedan tvätta händerna ordentligt med tvål o vatten (o ev. handsprit)? Eller möjligen om ni har diskhandskar du kan ha på dig?
bra tänkt där med att inte föra över.. (jag vet ej om kaninens skabb är "artspecifika" "zoonotiska(?)" men ändå bra å va försiktig).
Var bor du?
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
blekinge:)
JA MEEEE! :O vart e blekinge? :D
Bambi du är min älskling ♥ Älskar dig
Blogg: www.janaslife.bloggplatsen.se
Animals can destroy EVERTHING you have,clothes,shoes,doors but they will NEVER destroy your heart <3
#14 skicka pm iställe :)