Jag blir galen!!
Jag blir knäpp snart. Försöker förstå mig på alla konstiga färger som kan poppa upp i en kull bara så där och jag blir inte klok på det.
Jag har en hona i B-kullen som inte ser varken svart eller blå ut, vad sjutton är det då för färg??
Kanske är det så att hennes vita strån lurar mitt öga men faktum är att redan vid 3 dagars fotot så såg hon ljusare ut än de andra med samma teckning.
Lika så den rexpälsade honan, hon var betydligt ljusare i skinnet än de andra och jag tänkte direkt, hon blir blå men nu vette sjutton. det ser ut som ett mellanting mellan svart och blått det också.
En hane i A-kullen som alla inkl jag trodde var viltgrå börjar jag bli osäker på nu. Att han är vilt det är inget snack om den saken men är han verkligen viltgrå?!? Håren på hans mage är mörka närmast huden, typ mörkgrå och vita för övrigt. Hans övriga pälsfärg ser inte alls ut som min viltgråa hermelins gör så vad sjutton. Kan viltgrått se ut på olika sätt??
Jag bifogar några blider på dem alla tre, tror dock inte man ser så bra, ska försöka ta nya i morgon i så fall.
Först ut är den "viltgrå"
Här kommer den normalpälsade svart/blå vad det nu kan vara för nåt färgen…..
Och här kommer en bild på hela högen av ungar när de var nyfödda, den rexpälsade är den ljusaste av de sk "tvåfärgade"
Den första tycker jag är Viltgrå. Det finns olika nyanser av viltgrå, en del är ljusare medans andra är mörkare.
Det två sista tycker jag ser svarta ut :)

jag tror jag är kär i unge #1 
You can't spell Bitchy without Itchy
Hm….., ja så kanske det är 
Men varför är då rexen så mkt ljusare i huden?? Min gul/blåa japan var lika ljus så jag var övertygad om att rexen skulle bli blå.
#5 Hihi, du är inte ensam. Jättemånga som ville ha honom och jag funderar på om jag ska försöka få fram fler i samma färg, vitörade, eftersom efterfrågan blev så stor 
#0 är viltgrå, den är bara blek. De andra tror jag är zobel brun, tycker mig se rubinglans? Har du någon bild på dem när de är ca 7 dagar?
Japp, här kommer bild på dem båda 1 vecka gamla.
Nu har jag försökt att ladda upp en bild 511 gånger men den vill inte…. :/
Vad krävs för att få fram zobel brun (om man nu inte parar två bruna zoblar alltså) ?? jag vet ju vad föräldrarna har för färg och hur deras förfäder ser ut.
Åhhh.. jag blir också kär i #1. 
#10 Antingen två zobelanlag, eller ett zobel och ett ryss/vit rödögt anlag.
Kan inte säga säkert… Men de ser inte riktigt svarta ut och då vet jag inte vad de skulle kunna vara om de inte är zobel brun.
# 12 Nej eller hur, jag tycker inte heller att de är svarta. Håller man dem vid sidan av den helsvarta ungen så ser man skillnaden.
På mammans sida finns inga zobel/ryss-anlag så långt jag kan se.
Pappans sida är inte lika komplett men jag har svårt att se att det skulle finnas där.
Vad sjutton skriver jag då att det är för färg?? Svart/blå…..haha det är ju lika lökigt som att skriva aprikos i h-beviset.