Pellets
Jag har precis fått hem en liten liten hermelin bebis efter att ha varit "kaninlös" nått år. Jag undrar.. Vilket pellets tycker ni är bäst? Och viket pellets ger ni till era kaniner?
Just nu ger jag honom pelletset man fick med från uppfödaren :)
Vad fick han ifrån uppfödaren? Själv skulle jag rekommendera oxbow som enligt mig är ett bra foder.
Mvh/ REXbunny
Medarbetre på minecraft ifokus
jag tycker bunny bacik är bäst,
Men jag ger bara vanlig pellets från mataffären
Då det bara är ett kompliseings foder så ska man bara ge lite och mera grönt :)
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Beror på hur mkt du vill anstränga dig.
Men Cuni Complete finns i nästan var djuraffär och är helt okej.
Oxbows ungdjurs eller vuxenpellets (välj rätt efter ålder, jag skulle byta till vuxen när de är typ 4-5 månader, även om påsen säger upp till ett år) bunny basic eller bunny basic T, är också bra
Meister Lampe finns än så länge bara hos zooplus.se , men de är värda att kolla upp för de har otroligt bra erbjudande på gratis frakt från 350:- Har aldrig sett något så lågt.
Hos zooplus finns också jr farms grainless för dvärgkanin som är hyffsad ungefär som cuni complete i värdena
Sedan det ännu bättre om man importerar själv från tyskland och blir relativt inte heller så himla dyrt.
Pre Alpin Lepo sensitive t.ex. 12 kg för 200kr plus frakt (ca 200 för frakten har jag för mig)
Tack för alla svar! Känns mycket lättare nu att kolla efter ett bra foder till min kanin! :)
Jag använder kanin och marsvinspellets djur och natur, tycket att det är bra :)
Hälsningar Amanda och kaninerna
#4 Om du upplever att han fortfarande är klen, så kan du skaffa en liten påse alfalfahö också till honom. Samt ge oxbows bunny basics för unga kaniner (den är baserad på alfalfahö, i stället för timotejhö, som vuxenpelletsen)
Minns ej vad han hade blivit för ålder nu? Men jag fattade det som att han kanske var 10 veckor?
Alfalfahöet ska man inte ge som ensamt hö, utan ge en näve omdagen, nu när han är liten o klen. Därför räcker en dyr oxbowpåse med alfalfahö väldigt länge.. Alfalfa är bra för dräktiga, digivande, ungar, och sjuklingar/klenisar/konvalescenter..
Lycka till med lillen.