Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 829 ggr
flocken
0

Inte igen!! Lösa kaniner

Det är sanslöst.. Kom ut till flickorna vid 06,30 & såg Omega utanför buren men som tur var fortfarande i hundgården. Så hon kom fram direkt. Såg min unge Jenna utanför hundgården så selade på Omega & tog med henne ut. Men en unge på ca 12 veckor med spring i benen är inte det lättaste att fånga. Jag som är höggravid oxå.

har ställt ut pellets, tunneln & transportburen hon bara älskar så hoppas jag att jag får tag på henne där. När hon slutar att springa inne hos grannen.

Jag har världens otur.. eller om jag är en dålig kanin ägare.. Välj själva…Detta är tredje gången jag får fånga kaniner.. Första grävde sig min rex & hennes syster ut ur hagen. Andra gången blev 2 kaniner dödade av en hund & rexen lyckades smita.Nu hade låset åkt upp.Sonen gav dom gräs & annat gott igår kväll. Så får skylla mig själv som inte kollade att han fick igen det riktigt.

Jenna är inte precis stor. Hoppas hon klarar sig & kommer hem

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

Driver Djurflockens hunddagis och Djurflockens kaninomplacering

Fnorpan
0

Håller tummarna för dig! Glad Inte lätt att hålla koll på allt när man har många järn i elden och jag hoppas att det fixar sig.
Tråkigt att höra om skuttisarna och hunden.

flocken
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Inge spår utav Jenna på några timmar nu. Jag vet att det hjälper inte att vara ute & leta & jaga. Då skrämmer man henne ännu mer. Men Jenna är så liten & sonens första egna kanin. Blä för detta… Jenna har aldrig varit utanför rasthagarna. Inte börjat med sele än..Hoppas hon hittar hem igen & inte blir tagen av rovdjur/fåglar….

…………………………………..
Sajtvärd sällskapskaniner och häst och ridsport(Rexkanin inaktiv)Medarbetare fibromyalgi och diabetes

flocken
13

jenna hemma! en snäll familj lyckades ta henne & lät henne vara i deras badrum. Så letade dom upp var hon bodde. Änglar finns

…………………………………..

Suskiv
0

Vad skönt att hon kom till rätta.

//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D

Klara.b
0

:) Men gud vad skönt att hon har kommit hem! :)

Söt var hon också!

Mvh Klara, Musse, Hedda och Rabalder.

flocken
0

Är underbart. Även tingat en ny bur idag. Så dagen blev tillslut bra. Ja jenna är en underbar liten tös.

…………………………………..

Stiinisen
0

Testa att sätta en kompostgaller-hage runt buren , för då om man glömmer att stänga , så kan inet kaninen springa så långt sen. :)
Har hänt här , och ja , det kanske var det som räddade min tös :)

Vilken underbart liten söt tjej !
Tur att hon kom hem!

// Stina och Kaninerna

Min blogg ; http://zetterberg.webblogg.se/

Fridaaaa
0

Jenna kan allt ;)
Men det är toppen att hon kom tillrätta :)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Kickan90
0

härligt att hon kom hem igen :)
hoppas att allt e bra m dig o magen också.

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!

flocken
0

#7 buren står i hundgården. Brukar stänga hundgården men missade det. Men imorgon ska vi troligvis hämta en ny bur till dom. Har avskytt denna bur sen dag 1.

#8 japp :) Hon charmade iaf upphittarna.

#9 Bebisen sparkar. Men kan inte äta pga konstant illamående. Tillväxt Ul på måndag. Se hur den ligger till i vikten. Den tar all näring jag får i mig så är allmänt matt.

…………………………………..

Kickan90
0

#10 förstår hur du känner dig, jag hade också sånt illamående dock bara upp till v.20 sen trappade det ner.

håller tummarna på Ul och för dina småttingar.

A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på
Rexkanin & Weight Pull..!