Plommon?
hej
Kan man ge kaniner plommon? Vi har nämligen ett plommonträd, å jag provade att ge Ludde det en gång, å han verkligen ääälskar det xD Men jag vill bara kolla så att det inte e farligt om man ger för mkt lr nått sånt ^^

PUTT. Vet inte, vore kul att veta. Aldrig provat.
/ Cissi, medarbetare på Kanin
www.frihetenskaniner.se
Vissa människor brukar typ bli lite lösa i magen av det, men jag vet inte hur det är med kaniner. ^^
Okej ^^ Jag får väl ge lite försiktigt å se hur han mår av det :) Det borde ju inte va dödligt iaf xD
3: du kan ju alltid prova :) ta lite grann från början, och sen så ökar du, om han inte blir dålig i magen.
Filippa har ätit då Carro tog hand om henne :P Eller hennes kusin hade lagt i 2 styckan xD

Plommon sätter ju igång megen rejält. Min syster ger passerade plommon till sin dotter på 6 månader som inte bajsar som hon ska ^^
Ge han inte för mycket, de kan få gaser i magen. Men lite kan han få. Sotis älskar också plommon!
Gammal tråd, men vad gör väl det.
Min kanin har sin bur under ett plommonträd som nu har släppt massa kart. Såklart mumsar han i sig dessa innan jag hinner slänga bort dem och nu riktigt hörde jag hur det puttrade på i magen på honom och ut kom lös avföring :(
flytta buren och ge han hö och vatten i 2 dar, om det inte slutar om 2 dar ska du kontakta vetrenär! :) Tänk att ha vattnet i skål istället i flaska när han har diareé´, då dom får mera vatten av skålen!
P.s. nästa gång starta en egen tråd!
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
Buren går tyvärr inte att flytta, men jag har vatten både i skål och flaska. Avföringen ser bra ut nu, men har den under uppsikt.. Tack för tipsen :)
såklart ni ska flytta buren? annars akn du ha när med små hål över
Jo buren kan vi flytta, men inte rastgården som är byggd runt buren.. :/