Kanin iFokus

Kanin

Etikettmat-och-utfodring
Läst 5936 ggr
[Caroline92]
0

Plommon?

hej
Kan man ge kaniner plommon? Vi har nämligen ett plommonträd, å jag provade att ge Ludde det en gång, å han verkligen ääälskar det xD Men jag vill bara kolla så att det inte e farligt om man ger för mkt lr nått sånt ^^

ciss
0

PUTT. Vet inte, vore kul att veta. Aldrig provat.

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

johanna_loveAnimals93
0

Vissa människor brukar typ bli lite lösa i magen av det, men jag vet inte hur det är med kaniner. ^^

[Caroline92]
0

Okej ^^ Jag får väl ge lite försiktigt å se hur han mår av det :) Det borde ju inte va dödligt iaf xD

sputtnick_plexus
0

3: du kan ju alltid prova :) ta lite grann från början, och sen så ökar du, om han inte blir dålig i magen.

Flippa
0

Filippa har ätit då Carro tog hand om henne :P Eller hennes kusin hade lagt i 2 styckan xD

twinnie
0

Plommon sätter ju igång megen rejält. Min syster ger passerade plommon till sin dotter på 6 månader som inte bajsar som hon ska ^^

Salish
0

Ge han inte för mycket, de kan få gaser i magen. Men lite kan han få. Sotis älskar också plommon!

Lilpil
0

Gammal tråd, men vad gör väl det.

Min kanin har sin bur under ett plommonträd som nu har släppt massa kart. Såklart mumsar han i sig dessa innan jag hinner slänga bort dem och nu riktigt hörde jag hur det puttrade på i magen på honom och ut kom lös avföring :(

tussen12
2

flytta buren och ge han hö och vatten i 2 dar, om det inte slutar om 2 dar ska du kontakta vetrenär! :) Tänk att ha vattnet i skål istället i flaska när han har diareé´, då dom får mera vatten av skålen!

P.s. nästa gång starta en egen tråd!

//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!

Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story 

Lilpil
0

Buren går tyvärr inte att flytta, men jag har vatten både i skål och flaska. Avföringen ser bra ut nu, men har den under uppsikt.. Tack för tipsen :)

[EllenAlicia]
0

såklart ni ska flytta buren? annars akn du ha när med små hål över

Lilpil
0

Jo buren kan vi flytta, men inte rastgården som är byggd runt buren..  :/