Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 3749 ggr
Kiwiie
0

Skygg kanin

Hej Min kanin Rex är skygg , när jag skulle hämta honom hos hans gamla ägare hängde min kompis med, när man va ung. 1 m ifrån honom sprang han iväg och när man precis nudda honom så fick han panik och sprang iväg allt vad han kunde, nu har det blivit lite bättre man kan klappa honom , men nu har han bitit mig flera gånger och när man ska ta upp honom så hoppar han jätte högt iväg och han är inte så tam.

Jag vill att han ska ha det bra… Vill inte lämna tillbaka honom för jag älskar honom och dom gamla ägarna tog inte ut honom  och han blev aldrig tam :(

Kiwiie
0

ingen som kan hjälpa mig??

Fridaaaa
2

Man puttar inte upp tråden samma dag som man skrivit den  :)

Han är förmodligen rädd, det är därför han har bitit dig: av rädsla.
Bästa är att sitta mycket med honom i Hage och muta kanske lite med godis, så att han finner tillit till dig

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[RC1393]
2

Fungerar inte det så rekommenderar jag denna artikel på zoonen, den har hjälpt mig att få en kanin med troligtvis enbart dålig erfarenhet av människor att bli en tam och trevlig individ :)

http://www.zoonen.com/artikel.asp?oid=2914806

elinab
1

Artikeln som #3 tipsade om är jättebra.

Ett annat tips? är att tillbringa så mycket tid som möjligt i/nära hagen eller buren. Du behöver inte pyssla med kaninen. Gör något helt annat, läs, prata i telefon, sola, kolla på tv (vet inte om du har inne- eller utekanin).

Eftersom du redan gjort stora framsteg (från att han springer i väg när man närmar sig till att man får klappa lite) tror jag du med tid och tålamod kan få en riktigt tam och trygg kanin. Lycka till :)

Kiwiie
0

Tack för tipsen 2&3

Kiwiie
0

&4 :)