Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 952 ggr
Bamsegullet
1

Min kanin bits, Hjälp!

Hej

Jag har en kaninunge (dvärgvädur) på lite över åtta veckor.

Jag har börjat ha honom ute i en Hage, det funkar sådär.

När man har honom i knäet så är han urmysig men om han får gå fritt och man bara sitter där och tittar börjar han bita mig, jag försöker säga "Nej" och putta bort honom men då skuttar han tillbaka och biter mig ännu värre, han slutar inte. Vad ska jag göra?Gråter

natha-mjau
0

tror han  bara naffsar på dig, han gör det för att få uppmärksamhet/Närhet eller testa gränserna.. hur man nu ska säga :p

Bamsegullet
0

Ja men hur får jag honom att sluta, jag försöker ju klappa på honom så mycket jag kan?!

CorneliaAndersson
2

Säg till på skarpen hade jag gjort om han hade bitit hårt.
Man FÅR LOV att bli LITE arg en gång

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Bamsegullet
0

Blev arg, men kan bra bli lite argare imorgon. Blev ju lite rädd också eftersom han inte gjort så tidigare…

natha-mjau
2

ta bort honom och säg nej.

jag tror att de är en period alla kaniner genomgår, det har alla mina gjort. de försvinner om någon vecka.

Bamsegullet
0

Men finns det någon mer som har tips??

CorneliaAndersson
0

Ja, precis..

Arg och bestämd måste man vara ibland, självklart får man inte vara ''dum'' mot kaninen nån gång, men det är precis som med småbarn.. Man måste uppfostra väl å vara lite sträng :)

/ Cornelia Andersson,

natha-mjau
0

det finns ingenting du kan göra mer än att säga till och ta bort honom. om du inte slutar umgås med honom ._.

Bamsegullet
0

Det är klart jag inte slutar umgås med han när jag har honom i knäet är han ju BÄST.

Bamsegullet
0

Ehh sk man låsa tråden när man har fått svar och isf hur gör man?

CorneliaAndersson
0

Du behöver ej göra nåt ;)

/ Cornelia Andersson,

slarvigt
0

Det finns olika teorier om detta, och de motsäger varandra helt tyvärr, haha :)

Problemet är ju att eftersom han antagligen vill ha uppmärksamhet så får han ju det när du puttar bort honom och pratar med/skäller på honom. Om det inte gör för ont när han nafsar skulle jag ignorera honom tills han slutar. Då klappa och gulla med honom.

Tinycee
0

Har en kanin på ca 3 månader som brukar naffsa i min arm ibland när han blir buren, tror som sagt att det är för att få uppmärksamhet eller något sådant då min lilla kanin är supermysig annars :)!

Klara & Tinycee

www.coltsfoot.blogg.se

slarvigt
0

Det kan också vara att de tycker att man är ivägen helt enkelt, så man får se sammanhangen lite också :)