Satin?? *bild*
EDIT: såg nu :P
Har du en bild med denna och en unge du tror är normalpälsad så man kan jämföra?
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Det är mkt lättare om du tar bild på hela kullen tillsammans, men blixt :) för då ser man om någon blänker eller ej.
A Working Dog, Is A Happy Dog!!!
Medarbetare på Rexkanin & Weight Pull..!
Tack för tipset! :-) Det ska jag testa idag.
De e mycket troligt att de e en liten satinis :)
Ser ut som en söt satinpälsad absolut 
#5 gör så :) då är det mycket säkrare att veta om det är en satin eller ej utan att gissa ;)
Vad är den ljusa för spännande färg, beige ?!?
#9 svårt att se, men tycker den blänker lite mer än de andra.
hade du en lampa tänd i rummet när du fotograferad? för det skall helst vara släkt när man fotograferar så att blixten fokuserar sig på ungarnas pälsar :)
Jodå! Både den blå och den gula är satiner. :-D
okk, det är en dålig bild så jag vet inte om den är det eller inte. tycker att alla ungarna ser lika ut i pälsen på den bilden.
Ja, bilden är kass.
Har synat pälsarna grundligt idag och den blå och japanen har en helt annan glans än de andra. Det ser ut som strånen gnistrar i solskenet när dom vinklas i olika lägen. Det finns inte på de svarta.
Så jag tror jag har rätt, men vi får väl se hur det utvecklas. ;)

Och då går jag emot resten och tror tyvärr inte att de är satiner… På bilderna ser de inte tillräckligt blanka ut, det ser mer ut som blanka normalpälsade :) jag kan förstås ha fel, det visar sig. Söta är ungarna iaf :)
--
(jag vill inte vara den som är den heller, men du kan inte vara säker på att varken mamman eller pappan är SB, eftersom deras föräldrar i sin tur bara är bärare… för att vara helt säker på att kaninen bär ett anlag måste föräldern vara den pälsen, alltså för att vara säker på att kaninen är satinbärare måste ena föräldrerna vara satin :)
Emelie,
Proximas Dvärgkaniner
Jag är jätteglad över all info jag får . :-) Jag födde för många år sedan upp vit blåögd dvv, där var det inte så svårt att se Vilken färg? det blev. ;-)
#16 annars är det bara att vänta för man ser senare när pälsen är längre om de glänser mkt eller ej samt lättare att se med kameran.
om du då inte ställer dom där det är mörkt (ej kolsvart) och fotograferar.
läs även detta om genetiken mellan pälsarna :)
http://rexkanin.ifokus.se/articles/4e0b63b588f472105f0004c2-satin-rexpals-genetik-1