Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 622 ggr
ciss
0

Fan också :(

Therese sa just att de ska sälja deras hoppkanin, en hona, svart vädurskorsning som heter Black Noise of Nonstop "Nojjan". Klassad svår i rak, hur duktig som helst, kan gå jättelångt. Har haft ungar och var helt otränad i lördags men hoppade gudomligt! Precis så som jag tycker att en hoppkanin ska vara: springer på bra på raka banor, rakt fram, viker inte undan. Tar i ordentligt i språnget och slarvar inte, stannar inte. Så sjukt duktig.

Therese sa att jag får henne för 400 kronor om jag vill ha henne. Om jag vill!? Ja, men det vill inte mamma och pappa. Får inte ens köpa en fisk och så frågar jag om en kanin. Visste att det skulle bli ett nej och de kommer inte att ändra sig ..

**Helvete :(
**Förlåt men måste skriva av mig lite .. :(

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Mysterious
0

stakars diig!!tjata som jag gjorde XD jag är van,om jag tjatar får jag alltid min vilja igenom :D hoppas du har lika mkt tur Ge INTE upp ;)

Lollo86
0

jag tjatade och mycket när jag var liten och det gav bra resultat :D

Keligast
0

åhh va synd =( nu när du hittat din "hoppkanin-drömkanin" men jag tycker igentligen att du borde köpa henne..alltså dina föräldrar har ju sett vilket ansvar du har haft (tagit hand om olika kaniner va? och dom har mått jätte bra och DU mår bra! du kan vell prata lite om detta med dina föräldrar OM DU VILL! jag gillar inte att tjata :/tar på den "snälla" vägen och tro mig det har hjälp mig till 1hamster, 1kanin, 1marsvin m,m

Nathalieee
0

Vem har den kaninen ?? VIll köpa den !!  (A)

Men tjata på dina föräldrar !

KvirrZ
0

Jag kör tjatstilen här hemma, nu har jag 2 kaniner,2 marsvin som jag tjatat till mig och syskonen som inte tjatar har 0 var :P

Hoppas du får köpa den iaf! :(

- Mvh Emma

ciss
0

Jag har tjatat som in i helvete, jag har verkligen kämpat för att få köpa de djur jag har just nu, det vill säga två marsvin, två katter, en häst och en kanin. Köpte Engla för ungefär 1½ månad sedan och de sa redan då att det inte skulle bli fler djur ..

:(

www.frihetenskaniner.se

KvirrZ
0

#6 Synd :(

- Mvh Emma

[Niike]
0

Hmm, knepigt. Jag har också tjatat på mina föräldrar hur mycket som helst för jag vill ha en BJ:) Men de säger nej, vi har inte plats, kommer inte på fråga osv.. Och sen byter de samtalsämne. GAAAH! Var sur jag blir! Men nu har jag iaf tingat en Fransk Vädur :)<33 Skeeet söt! Ska hämta henne på måndag. Henne har jag iaf plats för:) <3 Hoppas verkligen du får köpa den där kaninen!

fridak
0

du får försöka komma på vad dina föräldrar får ut av att du har kanin. jag hade inga större problem i övertalningen med kanin däremot foderhäst var krångligare så jag skrev ett avtal där jag tog på mig att diska minst 1 gång i veckan, dammsuga huset minst 1 gång/vecka. jag skulle sköta skolan och jag skulle bli så mkt gladare av pållen. du får leta fram argument som passar dig och dina föräldrar…

Keligast
0

#6 en häst! :O åhh nu blir jag vais jag har tjatat i 100år på att få en häst :P då har du lyckats bra ;)

hur har du tid med alla djur XD?

[Niike]
0

#9 Smart!:)

ciss
0

#9: Så gjorde jag när jag fick Engla och de ville egentligen inte alls att jag skulle få en kanin men så blev det helt enkelt.

#10: Kola skulle vi egentligen inte köpa, vi skulle hyra en häst, men hörde talas om en hopphäst som var skadad, och vi åkte dit. Jag tänkte att en sådan häst skulle jag inte ha, hon såg inte ut som MIN häst liksom, men pappa blev kär och jag provred och jag blev kär och ja, hon blev min till slut. :)

www.frihetenskaniner.se

twinnie
0

Skulle inte vilja ha något djur som inte mina föräldrar också vill ha. Mina föräldrar gav mig tillåtelse eftersom de också ville ha en till kanin tillslut.

Om mina föräldrar skulle låta mig köpa en kanin bara för att jag hjälper till att städa huset skulle inte det kännas bra alls. Vill att hela familjen ska känna att de vill ha det här djuret, och inte bara låta mig för att få hjälp med städningen …

Matilda_91
0

#13: Haha, vi skulle nog inte ha alla våra djur om hela familjen var tvugna att vilja ha dem. Min syster tycker att djur luktar illa och är inte alls intresserad av varken vår hund, våra katter eller mina kaniner. Vi är verkligen olika då jag känner att jag knappt skulle vilja leva utan att ha något djur i min närhet.

Min pappa är alltid emot att skaffa något nytt djur, han ville verkligen inte skaffa katt och tyckte inte allt att det var någon bra idé med kaniner. Men vips, när de väl bor här är det han som ligger och myser i soffan med Svea eller sitter i över en kvart och småpratar med Albin i utehagen.

Det är bara vår hund som hela familjen var överens om att skaffa, för ca 10 år sedan.

myriis
0

Ingen i min familj har intresse för kaniner, så alla mina kaniner har bara "råkat" komma hit xD
hundarna har vi dock varit överens om alla utom pappa xD

Lollo86
0

#14 hahaha det är samma med min pappa. han var lite emot att ha kanin först men efter ett tag verkar det helt ha ändrat sig. sitter varenda kväll, innan han ska sova, och klappar henne och pratar. minst 10 minuter :D

KvirrZ
0

Pappa är också emot att skaffa nya djur hela tiden, men sen sittar han där med marsvin eller något i knät och gosar, helt av egen vilja :D

- Mvh Emma

twinnie
0

Skulle aldrig kunna ha ett djur som någon i familjen inte ville ha. Här gosar hela familjen med Moses :) Vi slåss om honom xD

KajsaM
0

Har tjatat i mer än 10år på Hampus ;) Viggo ville alla ha och Hampus tkr väl alla om :)

Nicolina
0

Här hemma är det jag som har alla djur, och det är bara jag som är intresserad också! Jag får tjata mig till dem, men mamma har börjat ge upp fast hon talar om med jämna mellanrum att nu är det alldeles för många hamstrar!! Pappa suckar och stönar med bryr sig nog inte sådär jättemycket, bara hamsterhjulen inte låter och att de inte luktar… det var dessutom han som tillslut efter mycket tjat sa till mamma att jag kanske skulle kunna få en kanin iaf = ) Och nu är hela familjen som tokiga i Buffis, dock så är det ju jag som tar hand om honom men alla kommer i tur och ordning in i mitt rum varje kväll och säger godnatt till Buffen!

fridak
0

det var bara jag och mamma som ville ha kanin när vi köpte lilla rullebulle.men nu tror jag inte att pappa el bror skulle vilja lämna bort honom. så är det ju oftast, om man köper ett djur som bara en i familjen vill ha så vänjer sig de övriga vid det och sen skulle inte de vilja bli av med det heller;)