När får era kaniner pellets??
Hej! Hur många gånger om dagen får era kaniner pellets? Och vilka tider? Min kanin får pellets en gång om dagen kl 21.00
/Kram Betul ♡
Mina får också en gång om dagen, kvällstid, förutom honom med ungar och digivande honor som får två.
Två gånger per dag, på morgonen (mellan 9-11) och på kvällen (mellan 20-21). 
En gång om dagen, på kvällen mellan 20.00 och 23.00.
~ Kram Nadja ♥
♥ Ålandskaninhoppare ♥ Vardagsblogg ♥ Kaninblogg ♥
Tiden när mina får sin pellets varierar. Ungefär var tredje dag får de hö och den dagen brukar de inte få någon pellets (bara honor med ungar får då).
De får på morgonen vid 7-tiden (nu på sommaren har det blivit senare.)
//Mamma till både vilddjur och tamdjur. :-D
Mina får pellets en gång om dagen på morgonen=)
// jennifer
#4 Tar det tre dagar för dem att äta upp höet? Jag fyller på typ tre gånger per dag.
på kvällen får mina pellets ,klockan 17:30
HAHAHAHAHAHA…..
#7 Ja, när de får så får de mycket! Och nu på sommaren får de grönt varje dag, så då går det inte åt så mycket hö!
1 gång/dag.
Har ingen fast tid.
Sedan nu sommartid är dem mycket ute i hagen (om det inte regnet, vilket denna sommaren har praktiskt taget har gjort, regnet bort alltså suck).
Och slänger in mycket gräs och grenar till dem.
Så pellets äter dem knappt varkens hö eller pellets :)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
1 gång/dag.
Har ingen fast tid.
Sedan nu sommartid är dem mycket ute i hagen (om det inte regnet, vilket denna sommaren har praktiskt taget har gjort, regnet bort alltså suck).
Och slänger in mycket gräs och grenar till dem.
Så pellets äter dem knappt varkens hö eller pellets :)
Jag har tidigare fyllt på när det tagit slut. Nu gör jag istället så att jag fyller Elliots skål när den börjar bli tom då han äter mest hö och väldigt lite pellets. Fyller jag på ca 1,5-2 DL som hans skål rymmer så räcker det minst 3 dagar.
Åt Hedvig har jag nu börjat fylla på två gånger om dagen. En gång på morgonen när jag vaknat, och sedan innan jag går och lägger mig. Är maten slut där emellan så tar jag ut skålen.
jag ger mina på morgonen ungefär kl 7, Men på sommarlovet blir de väl kl 9-11 :)
//Hälsningar Kringlans Kaninuppfödning!
Hemsidan: www.Kringlanskaniner.weebly.com you know my name, not my story
3 gånger i veckan under sommaren, kvällstid. Får de varje dag blir de så tjocka eftersom de får mycket grönt, kvistar och en del bär nu under sommaren :) På vintern får de varje dag, även då kvällstid.
Mina får pellets en gång om dan (ibland hoppar vi dock över om de får något annat, annars ligger pelletsen ändå bara och skräpar), kvällstid brukar det va, och med kvällstid menar jag mellan 16-22, har ingen direkt fast tid.
De under 3kg får 1dl pellets var, och de medelstora kaninerna får 1½dl.

På morgonen/förmiddagen när jag går upp. Det är mycket inpräntat så så fort de ser mig på morgonen så vet de vad som gäller, och då kan jag minsann inte slösa med tiden :P
Om jag ger kaninen mat klcokan 7 på morgonen och sen så ger jag den klcokan 11 på morgen när det är helg är det okej?
En gång om dagen, på kvällssidan.
// Mandana & Belgarna
www.Belgarna.blogg.se
Akkio får sin pellets på kvällen :) Annars är han en riktig sate över att något att käka på under natten. Resulterar i gnaga galler, protestera mot saker och ting på sina egna sätt xD Mjo men kvällen är bäst tycker jag :) Trodde nästan jag var ensam om att mata på kvällen men det visade sig vara fel enligt denna tråd.
Alla kaniner jag haft innan har jag matat på morgonen eller tidig eftermiddag
//Joanna
Min dvv får en gång om dagen, 0,5dl pellets max (eftersom han är ett riktigt matvrak och en gottegris
) Jag varvar hans pellets med grönsaker såsom sallad/broccoli/morot alternativt att jag går ut och plockar maskrosor, blåbärsris och färskt gräs åt honom. Han får sitt "godis" när han går in i buren för kvällen för att han inte ska bli medgörlig, buren ska vara en positiv plats då den hos tidigare ägare inte riktigt varit det.
Min hermelin (som är dräktig
efter en tjyvparning) får pellets på samma vis 0,5dl när jag "nattar" henne men med henne är det mest för att det är en vana från att göra så med dvv-en.
Jag ger mina kaniner pellets en gång om dagen och då på kvällen runt typ 18.00-21.00. Det har blivit lite senare nu på sommarlovet. :) Hö har dom självklart fri tillgång till men det går inte åt så mycket nu eftersom dom är ute hela dagarna. ;) Annars ger jag dom lite sallad och ibland en bit morot eller ngt på morgonen. ^^
- Medarbetare på Lockar ifokus.
https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!
#17 Ja det spelar ju ingen roll, så länge dem har hö hela tiden så :)
Putt
/Kram Betul ♡
På morgonen.
Vardagar kl. 6-7 och helger 8-9
What doesn't kill you makes you stronger.
min får lite på morgonen med frukt eller nått och på kvällen får han runt 0.5-0.75 dl
Mina får ungefär 1 dl varannan dag, ger alltid på kvällen i samband med att vi lägger barnen vid 19-20 någon gång.
Välkommen till min kaninblogg Kaninfamiljen.com
Mina får på kvällen. Honor med ungar och ungdjur får sin ranson uppdelad på morgon och kväll.
Putt
/Kram Betul ♡
Mina får runt 7 på morgonen, när det är skola. Och runt 11 när det är semester. Byter vatten då också. Hö får dem nytt när de behövs.
/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.se
Sommartid får kaninerna pellets på morgonen, och grönsaker/växter under dagen, vintertid får de grönsaker på kvällen och pellets på mogonen :)
Hö på förmiddagen och pellets någon gång på kvällen/natten får de pellets och påfyllning av hö.
// Anka
~ It's interesting to watch devils cry when angels want to stab you in the back. ~
Mina får på kvällen runt elva :)
Jag ger dem om jag märker någon har slut på mat under dagen. Sedan ger jag dem på kvällen också. Fulla skålar alltid till ungarna och mammor med ungar.
Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur
Jag ger mina 0.5pellets och en matsked avre till den ena också på morgonen, när de e skola så får dom pelletsen vid 6-7 och nu på sommarlovet så får dom de när jag klivit ur sängen :)
Mina får 2 nävar som de får dela på (de är 2 st) alltid på kvällen eller morgon.
mvh http://johannafranssonfoto.blogg.se/
Medarbetare på Degus