Kanin iFokus

Kanin

Etikettallmänt
Läst 1784 ggr
annalinderholm
0

Tips vid förvaring av hö och halm

Har börjat oroa mig för den kommande vintern hur jag ska göra med förvaring av hö och halm. Har sedan förra vintern gått från att ha en ute kanin till 8 st, då det tillkommit en del och nästan alla har flyttat ut. Hade tänkt köpa en stor bal med halm så det räcker ett tag. Men vet inte hur eller vart jag ska förvara det så det håller sig fint. Har ni några tips?? Får inte in en bal någonstans. Alternativet jag kan komma på är att lägga det i säckar, men håller det sig fint?

mandyosv
0

du får bygga en liten bod, billigt material på byggmax =)

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Kiyona
0

Att förvara det i säckar är ingen värst bra idée då kommer det antagligen bara bli fuktigt och riskera att det möglar. :/

Har dock ingen bättre idé förutom då att bygga till en förvaringsbod….

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

annalinderholm
0

Jag har en gammal lekstuga på gården som jag har haft hö i nu på sommaren. men finns ingen dörr eller fönster på den. Är alltså ganska öppen. Tror ni det skulle funka? Skulle dock isåfall behöva såga upp dörren för att få in den.

mandyosv
0

sätt skivor där fönstren ska vara och dela upp halmbalen och släng in! En dörr är jättelätt ordnat ellet ett plastskynke för =)

Gilla min facebook sida för att se bilder vi lägger upp från våran uppfödning av:
Dvärgvädur, Magagaskar, mantelt & Vit blåögd.
Guldhamstrar i olika färger. Hemsidan: Makke & mandys superfina djur

Frosstis
0

Papperspåsar :) Sånna man har/hade i sina soptunnor, stora papperssäckar. Där får höet luft, men om du har i plastpåsar kanske du kan sticka hål :)

(har bara läst detta, har ingen kanin men tipsar ändåGlad)

[luckymoa]
0

Jag har gjort i ordning en egen höskulle i garaget (det är som ett loft ovanpå) Hur bra som helst, får plats ca 20 balar! Perfekt :)