Kanin iFokus

Kanin

Etikettnamnförslag
Läst 2959 ggr
tootiis
1

Kull 2 - namnteman?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Den 16/7 låg det 7 små grisar i Hemis fina bo. 
Nu är de så att jag säker namnteman. Alltså något tema, tex växter. Då ska ungarna ha namn på växter.

Har själv funderat på ben&jerry smaker.. Är dock lite osäker.

Så.. Jag vill ha alla förslag ni kommer på!

// MT ♥

[Guldvingens]
0

7 små dvärgarna ;)

Söta små goingar. Gissar att din gotlänning är mamman, vad är det för pappa denna gången :) ?

tootiis
0

#1 Japp :) Samma hane som förra gången, lejonhuvad dvv. Då dom förra ungarna blev så otroligt sociala!

// MT ♥

[Guldvingens]
0

Kul, dom blev ju fruktansvärt snygga också.

http://www.burkar.nu/sprak/love.htm

Jag älskar dig - på olika språk. Sånt kan vara lite kul.

Annars skulle jag ta en favoritsångare/favoritband, och välja låtar ur ett album de gett ut. Blir ofta väldigt fina namn utav det :)

tootiis
0

#3 Precis :) Blev lite häppen nu när de låg en japantecknad i boet.

Bra idé! Får ta och kolla upp de där :)

// MT ♥

tootiis
0

Putt :)

// MT ♥

[Wera]
0

Ben&jerrys är super vanligt dock… så kanske inte så eget :)

Ehm, jag tyckte dom 7 små dvärgarna lät bra, eller kanske äppelsorter? Eller "maträtter" (haha, men vissa maträtter heter något fint).

tootiis
0

Ska nog ta och kolla upp dom 7 små dvärgarna :)

Har för mig att äppelsorter är hyfsat vanligt de oxå?

// MT ♥

Eriikaa
0

Olika nötter kanske? Tror inte det är så vanligt. ;)

~ When life gives you a hundred reasons to cry, show life that you've got a thousand reasons to smile.

tootiis
0

#8 Smart :)

// MT ♥

tootiis
0

Är konstigt nog ganska fäst vid dubbelnamn (y' haha kanske för att jag har ett menmen.. Ifall någon kan komma med förslag på något tema som har dubbelnamn eller så skulle vara super! Glad

// MT ♥

NaDa...
0

'Still' Kankske?

Alltså typ; Still Breathing, Still Alive, Still going crazy.. osv.. :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

tootiis
0

#11 Mjo :)

// MT ♥

[Guldvingens]
0

Modiga Moa
Annorlunda Anna
Envisa Elvis
Snygga Sara

xD

[Guldvingens]
0

Magnum Infinity
Magnum Classic
Magnum Strawberry White
Magnum Ghana
Magnum Temptation Fruit
Magnum Double Caramel
Magnum Mandel

tootiis
0

#13 haha xD

Har funderat lite, I think… Antingen blir de låtar från någon av dessa: Miley Cyrus, Nickelback eller Dead by April. Om ni har ngr andra grupper/artister så säg dom gärna :)

Eller äppelsorter. Eller glass xD

Sjävlklart får ni komma med mer förslag :)

// MT ♥

tootiis
0

#14 Är inte mandel något med Almond? :) Btw, riktigt fina namn! Passar väl både honor och hanar?

http://sv.wikipedia.org/wiki/Magnum_(glass)

// MT ♥

Frosstis
0

Justin Bieber! Haha!

Låtar från hans senaste skiva såsom; One Love, Take You, Right Here, Beauty And A Beat, turn To You, Believe, Fairytale.

Haha.. Men andra teman, tuggummi (extra, de olika smakerna kanske?)

Månader?

Jag har annars ett block med olika namn om du vill ta helt random. Hehe..

dundeer
0

På min råttkull som jag fick nyligen har jag planet namn (pluto dock inräknad som planet fortfarandeFlörtGlad

Mamabelle
1

Bilmärken?
Ex: Merceres, Lotus, Pontiac, Ferrari, Chevrolet, Aston Martin, Bentley, Cadillac, Chrysler, Triumph, Dodge, Jaguar, Lamborghini, Kia, Lexus, Nissan, Suzuki, Toyota, Corvette

Amerikanska delstater?
Ex: Minnesota, Missouri, Nevada, Indiana, Dakota, Montana, Arizona, Carolina, Virginia,  Texas, Louisiana

Åkattraktionern (både nya och gamla)?
Ex: Rainbow, FlumeRide, Balder, Jukebox, Rabalder, Top Spin, Spin Rock, (Spökhotellet) Gasten, Hanghai, AtmosFear, Lilla Lots, Break Dance, Disco Jet, Extreme, Insane, Jetline

Stora musiker?
Ex: Elivs, Madonna, Jacksson, Jagger, Queen, Freddie/Mercury, Abba, Dyland, Marley, Dolly, Cheer, Piaff

Ja, där var några av mina förslag! :)

Mamabelle
0

Kom på en till :P

Gladiatorer kanske?
Ex: Elektra, Atlas, Amazon, Loke, Blade, Hero, Nova, Titan, Troja, Zeke, Plexus, Izor, Puma, Indra, Embla, Pansar, Attilla, Tor mm.

tootiis
0

#18 Hm, tror jag tar de på någon annan kull i framtiden :) Kommer skriva ner alla förslag här och ha de till dom kommande kullarna ;P

#19 & #20 Har faktiskt tänkt på bilmärken :) Min hona är ju döpt efter en motor, Hemi. Hon skulle ha hetat Javelin om hon hade passat med det.. Finns även en bil av de märket här hemma på gården (y' Haha lite OT här o.o 
Hm förövrigt va åkattraktioner lite intressant!

// MT ♥

tootiis
0

Putt :D

// MT ♥

impo123
0

Glass sorter. Typ Daim,piggelin,twister,nogger,magnum osv. Vet inte om det kanske är vanligt men ändå. :)

// jennifer

Fia9000
0

Kanske tvättmedel: t.ex Ariel, Vim, Yes eller annan.

Annars vet jag nån som hade Disney tema: t.ex Kalle, Musse, Kajsa, Mimmi, Pluto, långben eller Svarte Petter.

Spel: Svarte Petter, Canasta, Otello eller Yatzy.

Eller ädelstenar: Diamant, Smaragd, Safir, Rubin eller nån annan.

Blommor: Nattviol, Tussilago, vitsippa, Blåsippa, Tussensköna.

Kryddor: Tabasco, Kamomill, koriander, o.s.v. :)

/Sofia

"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson

Frosstis
0

#24 ädelstenar var bra :) Tänk att ha sin kanin heta typ Rubin eller Safir ^^

tootiis
0

#24 håller med #25 :) Kanske blir de då

// MT ♥

Fia9000
0

Jag skulle själv gilla det temat bäst. :)

/Sofia

"Remember don´t do drugs kids, get high on Life."
- Bradley Will Simpson

Sonso
0

Har inte varit kollat igenom denna diskution så nogrant, men själv tycker jag om när man döper alla på samma förstabokstav. t.ex. mammans första bokstav eller nått. Sen brukar det finnas gudar som har fina namn till djur! :) Jag är inte själv så förtjust i när man döper efter låtar o.s.v. men det är ju inte mina kaniner, så du får bestämma helt! :)

Kika gärna in på min blogg! ---> djurnord.blogg.se

tootiis
0

första kullen blev på bokstaven H :) Mamman heter ju Hemi så.. Gjorde likadant med kattkullen jag hade för några år sen, blev på T x) Blir nog ändå B&J smaker.. Kommer skriva upp alla förslag sp jag har tills nästa kull :)

// MT ♥

tilde&twix
0

Ett förslag som jag har är städer. Typ som Miami, Berlin, Paris… Ja, du fattar.

Med Vänliga Hälsningar ♡ Tilde & djuren ♡ Innehavare av Fairytales Kaniner

tootiis
0

Det blev åkattraktioner till slut :) Nu är ungarna könbestämmda och har namn. Tråden kan låsas!

// MT ♥