¨Blä
Fick precis min kanin bur och den var "begangnad" ägaren sa tt hon tvättat den men ush. det låg bajs kvar kiss och insektervart i den också! Innan ni säljer eran kanin bur tänk på att städa rent! Du skulle inte heller vart så glad om du fick bo i någon annans bajs
Så nu har jag städat rent den och nu kommer Willie ( som hon heter) få det mycket bättre :) Fått en ny karda också som har gummi på topparna :) Ska klokliparen ha ett hål där man ätter in kaninens klor? Tacksam för svar :)
Jag tycker att det är väldigt logiskt att en bur ska vara så städad som man kan innan man säljer :/ Annars får man skriva ut "städas av köpare", går ju det med.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Det var ju väldigt tråkigt :c Ja det ska den ;)
Håller med.
Sedan kan jag tipsa om att vinäger (t.ex. billig äppelcidervinäger från Lidl) är toppen för att få bort avlagringar av urin och dålig lukt i burar, i toalådor och på golv och mattor i möbler hehe.
Ättika är med bra :P Dock tycker jag det luktar ättika långt efteråt även om man tar lite så använder itne det längre hehe
Vinäger tycker jag luktar bättre.. vet inte om du tycker det också? Det luktar lite, men det går tillbaka mkt snabbare, i alla fall om man spolar med vatten efteråt.
#5 Inte testat det, så vågar inte svara på det, äger inte ens vinäger haha :D
Lidl har en billig äppelcidervinäger om du skulle känna dig äventyrlig någon dag..
#7 Hehe kanske får testa det någon gång ;)
Tack för alla svar
Men min botten har plast men funkar ättika/vinäger ändå?
Absolut. Jag brukade städa min plastburbotten med vinäger. Och även toalådorna av plast städar jag fortfarande med vinäger (han springen fritt nu).
#9 Jajamensen :) Det är där man brukar ha det på just t.ex inneburar.
Tänk bara på att skölja av ordentligt och vädra ordentligt :P
Min kanin är utekanin och kommer därefter bo ute ;) en till fråga, kaniner somnar ju kl 10 om det är mörkt då och vaknar klockan 7 om det e ljust då. Då är min fråga, när det e sommar då det blir mörkt SENT ska man ta över en filt över gallret då? Och om det regnar väldigt mycket ska man ta lite plast över det? Tacksam för svar :)
#12 man behöver inte lägga över filt för att kaninen ska sova det är inget måste liksom. Själv brukar jag lägga över plast när det regnar, det är ju bra om man inte vill att t.ex höet lr kaninen ska bli blöt .
/Kram Betul ♡