Kanin iFokus

Kanin

Etikettutanför-ämnet-ot
Läst 2157 ggr
[sstorm]
0

Klotterplank #204

kör hårt!

[hejhejnaffy]
0

Först :D

Peak303
0

tvåa :D

-'  Malin Hultman
_' Snowflake's Kaniner, hoppkaniner i Eslöv, Skåne
Portfolio | Instagram-kanin | Instagram-katt 

[hejhejnaffy]
0

Rolf är jätte fin! Jag längtar tills han kommer till mig!

NaDa...
0

Nu ska jag ta och renovera upp andra kaninburen så att en liten bäbis kan bo där snart. :)

~ Kram Nadja ♥
Ålandskaninhoppare VardagsbloggKaninblogg

Saffran.
2

På fredag blir det till att åka och hälsa på min tingade kanin som jag kommer hämta den 14 augusti. :'3

:holmgreen:
0

Men åååh! Jag råkade raka bort halva ögonbrynet -.-
Tur att man har luggen på den sidan då!

[hejhejnaffy]
0

#6 whuut! Samma hände med mig för bara bågra dagar sen, och det var på den sidan jag har lugg! Creepy! xD

0

#7 Haha ja helt sjukt! xD Den där jäkla trimmern alltså! -.-

Stiinisen
1

3# jag kommer ha hans syster här! :3

Tingade bebis igår :3

// Stina och Kaninerna

Min blogg ; http://zetterberg.webblogg.se/

Stiinisen
0

(Till NaDa såg det först nu ^^ ) 
En hoppis , från Queens :''3

// Stina och Kaninerna

[Djurlinnea]
0

Blir nog att se filmer hela dagen i alla fall! :)

[hejhejnaffy]
0

#9 vem av dem? :)

Stiinisen
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

#12 Lady Million :3

// Stina och Kaninerna

[hejhejnaffy]
0

#13 aha okej ^^ Så söt! Men du har ju tagigt bilden från quuens hemsida! Det står att Carro inte lånar ut någon av sina bilder ;)

Stiinisen
0

#14 jag har såklart frågat ;)

// Stina och Kaninerna

[hejhejnaffy]
0

#15 så bra ;)

NaDa...
1

#13 awwii :33

-

Nu har vi renoverat på buren i 3 timmar ungefär. Den har fått nya ben, nytt golv (var gallergolv men lite plywoodplattor på förut) och ett sovhus med dörr. Nu ska vi bara fixa så att man kan öppna upp bättre (dvs en till dörr), fixa en sitthylla, göra 'låsen' bättre och lägga på taket igen så är den klar :)

~ Kram Nadja ♥

tootiis
4

Kompisen fyller 16 år idag.. Skulle åkt dit, men sov inte så mkt inatt pga den idiotiska hostan >.< Åkte iaf dit så hon fick sin present, sen åkte jag och mamma på affärn en snabbis.. Sen hem för att jag skulle fixa min mosters present som hon ska få på lördag. Tog väl sisådär 2 timmar. Men värt vare! Hon älskar kor så ja. Känner att jag varit lite kreativ idag åtminstone.

Snart äta sen ska kaninerna få komma ut en sväng.

// MT ♥

Peak303
2

Asså mina små flickor är verkligen underbara med varandra ^^

Trulle stod och tvättade sig så kom Holly och började slicka Trulle på örat. Se la e sig bredvidvarandra och myste :')

-'  Malin Hultman

Fridaaaa
0

Så himla härligt väder! Love it!
Jobbat 7-15, plus vårdcentralen. För varmt för kaninerna att vara i hagarna

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

Inaarah
2

Jobbat idag, as usual, och fixat med annat. Väntar nu in en saknad vän som ska komma hit - som jag längtat. Blir oerhört mysigt att få äta lite gott och catcha upp sådant vi missat från sist. ♥

Stiinisen
1

#18 min mamma älskar med kor! :3
Vilken bra ide du hade! xD
Så gulligt :3

// Stina och Kaninerna

tootiis
1

#22 Haha tack :)

Är som ett litet träd och en buske bakom kon. Sen är det en liten "sjö" vid kalven ^^

// MT ♥

[Djurlinnea]
5

Trodde aldrig att jag skulle göra det. Jag trodde verkligen aldrig att jag skulle gråta i en komedifilm. Förstår ni? Gråta i en komedi som om det var värsta dramat när någon dog. Det värsta var att just då hade en kille köpt ett hus till sin tjej och jag satt där och tårarna sprutade ur ögonen… Ibland undrar jag hur jag själv tänker Oskyldig

Sweety
0

#13 Åh, så söt.. :3

#18 Kreativt! Har du gett den till henne ännu? Berätta gärna om hennes reaktion! :)

- Medarbetare på Lockar ifokus.

https://nouw.com/rosettagabriella - In och läs!

Dipsie'n'Poo
0

Fy fasen vad rädd jag blev idag! Gråter
Po och Dipsie var i hagen. Jag skulle iväg med mamma och lillebror för att handla lite, skulle ta drygt 1 timme. Och pappa var ändå på väg hem. När vi sedan kom hem, det första jag gjorde var att gå till kaninerna. Och gissa vad jag ser då. Förvånad Po som är lös och pappa klappar honom. Går sakta fram, klappar och försöker ta ett fast grepp om honom men han smiter. Han springer och jag springer efter. Han hoppar in genom en buske och över till grannen. Pappa springer efter. (Jag börjar gråta) och pappa kämpar för att få tag på lille Po, som han gör efter ett tag. Jag tar honom och släpper honom i hagen igen och ser att han lyckats sätta fast kompostgallret på transportburen och tagit sig under och ut. Gud vad rädd jag var… Tur att han inte hade lämnat oss, utan höll sig på tomten. Dock visste han säkert att han inte skulle klara sig utan sin bur och pelletsen… :P

Förövrigt har jag börjat torka saker. Imorgon ska jag ta morot och banan i ugnen.

/Debra, Po - Tinky - Lala - Winky
One Direction - 8 maj, 13 o 14 juni. Läs gärna Corneliaochdebras.blogg.seHjärta

tootiis
0

#25 Hon ska få den på lördag då hon fyllde 50 i måndags ^^

// MT ♥

AkaiTsuki
0

Gonatt Skrattande

//Joanna

Peak303
3

Hittade en bild tagen för något år sedan på min lilla bäbis Kyss

-'  Malin Hultman

Fridaaaa
1

Gud härligt väder! :)

Viola skrämde vettet ur min pojkvän igår haha
Han skulle gå dit och kolla till henne. Så låg hon helt på sidan som om hon vore död. Så han "slog" lite lätt på buren 2-3 gånger: Ingen reaktion. Så han öppnade buren och tog upp henne, DÅ vaknade hon haha :D

[hejhejnaffy]
0

#30 gud vad läskigt! Min katt gör också så när han är as trött, man måste nästan skaka hon för att han ska vakna,om man bara lyfter up han hänger han nästan livlös i famnen ser det ut som xD

Fridaaaa
0

#31 Haha oki :)
Snacka om trött då ;)

[hejhejnaffy]
0

#32 ja det brukar bli så när han har ätit för mycket, varit ute och sprungit en hel dag eller typ lekt jätte länge ;)

Zvintos
5

Loggade in och såg att lönen är "registrerad". Blir spännande att kolla lönespecen sen, för det här var bra mycket mer än jag trott att det skulle bli. Tungan ute

Dipsie'n'Poo
1

Vaaarmt! :/ Vill bada… x_x

En fråga angående hoppning. Man ska ju bara hoppa några gånger i månaden (i koppel och riktiga hinder)… Men räknas det som hoppning om det finns typ pinnar i hagen som dem kan hoppa över? x)

Stiinisen
3

#35 om kaninen bestämmer själv om den vill hoppa över osv.
Så tycker jag inte det borde räknas som träning. ;)

// Stina och Kaninerna

Vincent...
0

#35 om kaninen hoppar över själv när den springer i buren, så tycker inte jag det räknas som hoppning.

men att kikla på kanine för att den ska hoppa över tycker jag räknas lite som hoppning (?)

HAHAHAHAHAHA…..

4

Fick nyss sommarjobb :-D

NaDa...
1

#38 Såhär sent? o.O Vad ska du göra då då? :)

-

Just simmat, måste cykla 5 km för att komma till stranden men det var det värt :) Ikväll ska jag på festival igen, Norlie & kkv och Magnus uggla spelar :)

~ Kram Nadja ♥

0

#39 yes, reservplats och det är ju tredje perioden så det blev rätt sent. Jag ska få hålla på med Parkskötsel, inte jätte kul kanske, men det är ju ett jobb och efter 3 veckor kommer jag ju få mer än 6000kr så det känns ganska värt :-P

0

#39 yes, reservplats och det är ju tredje perioden så det blev rätt sent. Jag ska få hålla på med Parkskötsel, inte jätte kul kanske, men det är ju ett jobb och efter 3 veckor kommer jag ju få mer än 6000kr så det känns ganska värt :-P

MarHai
4

Lön, lön, underbara lön!

/Martina, sajtvärd på kanin.ifokus
Solbackens kaniner
Uppfödning av Holländsk kanin

gaabriellaaa
0

någon som vet vad "Svenska Uppdrag I Malmö HB" är för något? Dom har ringt mig väldigt många gånger.

Inaarah
2

Får fortsätta på spåret: lön!! Underbart.

[Djurlinnea]
4

Nej, jag skär inte mig själv.. Det är mina kaniner som tycker jag ser bättre ut med rivmärken..

Fått säga det x antal gånger idag. xD

Vincent...
0

#45 samma sak med mig :S

min kanin sprang iin i busken och sedan sprattlade han .så att det blev rivmärken på min arm.

HAHAHAHAHAHA…..

[Djurlinnea]
0

#46 Ja.. Nyklippta klor och sur brunstig tant funkar inte så bra ihop hos mig.. :/

Dipsie'n'Poo
0

Göteborg imorgon dårå! Skrattande

gaabriellaaa
0

#48 samma här haha Skrattande

Fridaaaa
3

#38 Härligt! :D Alltid något :)

Lön idag, yes! inte stor eftersom jag jobbat mest nu i juli och sedan augusti, men alltid något :D

NaDa...
3

Lyssnar på Timbuktu, ikväll ska jag se honom live, längtar som tusan..

~ Kram Nadja ♥

[MiniPim]
1

Bläää, min granne kom och pratade med mamma och hon berättade att det var något dagis här i göteborg som var ute på utflykt i skogen.. Sen hade alla barn gått hem och allt hade gått bra, när en liten pojkes mamma skulle natta pojken så kände hon massa prickar i håret.. När hon kollade efter var det typ över 200 fästingar där.. Och bakom öronen var det helt svart! Dem åkte in akut och dem fick bedöva pojken för han grät jättemycket. Till slut fick dem bort alla.

Usch, tänk att MiniPim också har gått igenom detdär.. Jag fattar inte hur det kan vara möjligt! Obestämd

[hejhejnaffy]
1

#52 åh fy fan stackars pojken! Men hur fan lyckas man få så många fästingar på 1 dag?!

Dipsie'n'Poo
1

#49 Haha, sammanträffande! Glad

#36-37 Jo men precis. Det var så jag tänkte. De behöver ju inte hoppa om dem inte vill liksom… x)

--

Lala har verkligen börjat växa till sig. Börjar bli riktigt bred om arslet… Tungan ute

NaDa...
0

Jahapp, då har man fixat sommarjobb.. x)

~ Kram Nadja ♥

[Djurlinnea]
0

Sitter ute hos kaninerna och dreglar över bebisarna..

Nilla, Hildur och Betty ute. Grabbarna får komma ut kring 14.00.

Fridaaaa
3

Skönt att bada :D

Beatrice_Love_Kaniner
1

burbygge väntar imorgon! ÄNTLIGEN! Kaninerna kommer hem från stallet (där jag jobbar) någong gång i veckan och jag hoppas bli klar med burarna tills dess. Nu kommer också datorn hem om några timmar, den har varit på lagring i typ 3månader och de är skylldiga oss en mycket bättre, nu kommer jag äntligen komma med änn bättre film ock mer bilder! Men framförallt - jag återgår till mitt sims3 liv igen! :D

/Hälsningar Bea och kaninerna

Uppfödning av rex hermelin

[Djurlinnea]
1

Städad 4 av 5 använda burar idag. Alla kaninerna har hunnit vara ute. Matskålarna soltorkar ute (diskat dom). Och allt är så bra just nu! <3

[MiniPim]
1

#53 Troligen hade pojken trampat i något fästingbo :/

Inaarah
2

#51 (NaDa…): Var på två av hans konserter förra veckan (bl.a den där han ramlade ner från scenen…), och han är så jäkla bra live! Eller, du kanske sett honom förut? Glad Hoppas du får en fin kväll, i alla fall!

NaDa...
0

#61 Åhh vad kul att höra! Har inte sett honom förut, men har velat. Lyssnat på honom så länge jag kan minnas :)
Tack :)

~ Kram Nadja ♥

Inaarah
1

#62: Då hoppas jag kvällen blir outstanding. Han är fantastisk på scen, mycket energi och de är så fruktansvärt proffsiga. Lite äldre, känner varandra, och har kompetensen. Det märks, för det är en oerhörd kvalité på det de gör. Får du chans att träffa honom efteråt borde du göra det - han är väldigt ödmjuk!! Efter Lysekilskonserten tog han sig mycket tid för oss som var kvar, vilka inte var många, så vi hann med att ta bilder, kramas, prata osv.

0

Färgar håret :-)

NaDa...
0

#63 Åhh vad kul :)
Jag ska sikta på att ta snygga bilder på honom när han uppträder.. Artisterna brukar måsta iväg med båten efter spelningen :) Men OM jag får chansen ska jag deffinitivt ta den!

~ Kram Nadja ♥

[_hsleiufhbtv]
1

#53 Antingen som aynaz säger, att han gått i ett fästingbo eller så kan det vara som så att han fått en fästing som sugit, sedan lagt ägg som kläckts i håret på honom. Då blir det massor av dom Obestämd

Inaarah
0

#65: Med båten? Nu blev jag nyfiken! Var bor du? Glad

NaDa...
1

#67 Åland :)
Det var superroligt förresten! Massa dans och sång, var helt slute efteråt. Vi stod längst fram och jag var den enda som han böjde sig ner och tog min hand för. :D

~ Kram Nadja ♥

Inaarah
1

#68: Då förstår jag! Så roligt. Verkar som du haft en fin kväll!! Glad

[MiniPim]
1

Har byggt och byggt :P

Kom nyss in! Ett lyckat hinder blir det iallafall ;D

Fridaaaa
2

Jobb ikväll igen, känns som att jag aldrig är ledig nu för tiden suck…

[hejhejnaffy]
1

Sitter i bilen på väg till highchapparall! :D

[Jölia]
1

Min mormor ringde precis och sa att hon upptäckt att min ena hona har fått ungar. Kullen var oplanerade, känns lagom kul när man redan har 9 ungar man ska sälja. men ad ska man göra, det är bara att ta hand om dem och försöka att hitta ett bra långvarigt hem åt dem Glad

tootiis
0

En snabb fråga.. Behövs de dubbla anlag för att få rysstecknad? ------------ Fick precis reda på att en vi känner, som jag alltid har känt somnade in inatt :(

// MT ♥

[hejhejnaffy]
1

#74 Tröstkramar till dig!

[Djurlinnea]
1

Väldigt seg idag. Orkade inte stiga upp förrens vid halv ett men vaknade redan vid 7 första gången.. Skönt i alla fall! ^^

tootiis
0

#75 Tack ^^

// MT ♥

Stiinisen
0

För varmt för kaninerna idag..

' Suck '

// Stina och Kaninerna

Zvintos
0

#74: Det krävs antingen två ryssanlag eller ett ryssanlag + vit rödögtanlag.

tootiis
0

#79 Okej, då vet jag ^^ Undrade eftersom jag fick 2 rysstecknade i första kullen, och nu troligtvis 4st (kan dock vara vit rö)

// MT ♥

gaabriellaaa
4

grattis på 2 årsdagen älskling <3

[hejhejnaffy]
1

#81Grattis :D

[Djurlinnea]
0

Farmor kom förbi med en skål jordgubbar till familjen <3 Mumsigt! ^^

Inaarah
1

Varit en tung dag på många sätt… Men begravningen var oerhört fin. Ikväll ska jag försöka ladda batterierna för sommarens sista jobbdag imorgon, och packa för resan på söndag.

[MiniPim]
0

Sjön idag med! :3

Denna gången var det inga problem att doppa sig alls.

tootiis
0

Aw bebisarna har börjar öppna ögonen idag :D

// MT ♥

[MiniPim]
0

Jag vill också ha sommarjobb ju :(

Kan jag ha det? eftersom jag är 11år?

Beatrice_Love_Kaniner
1

har jobbat i stallet hela dagen, en hektiskt dag men ortroligt rolig :) Har för övrigt hittat den parfekta hanen till nästa sommar! :) Åh, längtar redan! :/

Nu har nya datorn kommit!!!!!!!!!!! :DDD

gaabriellaaa
1

hatar livet lagom mycket just nu

Beatrice_Love_Kaniner
0

#89 ooouuffff…. :/

BILD TRÅD PÅ UNI E TYP KALR! :D

gaabriellaaa
0

#90 sjukt surt. Är så galet arg men jag får ju skylla mig själv. Hooooppas på att det går att laga iallafall!

Klockan ringer 5.10 imorgon. Borde sova men är för arg för det..

Stiinisen
0

#89 Ånej! :O

// Stina och Kaninerna

[MiniPim]
0

*#89 Vad har hänt? *efterbliven*

gaabriellaaa
0

#92 Rynkar på näsanRynkar på näsan
#93 om du kollar ovanför där det står nikon så ser du att objektivet är snett.. Rynkar på näsan

Fridaaaa
0

Jobbat kvällen. Puh. Ledig imorgon, skönt!

NaDa...
0

#89 Usch då.. Funar det fortfarande eller är det helt sönder? :S

--

Just städat hamsterburen och rummet.. Nu ska man snart sova och läsa 'fatta eld' (Beroende av hungerspelsserien..)

~ Kram Nadja ♥

[MiniPim]
0

#94 Ojdå :(

Saffran.
0

#89 Ajdå, inte kul… :/

gaabriellaaa
0

#96 sönder Rynkar på näsan den kan ta bilder men dom blir helt mörka.

#98 inte ett dugg! Rynkar på näsan (vet inte varför det blev stor text..)

Fridaaaa
2

Trött på vissa människor som tillbringar sin tid på jorden att förpesta andras liv.
Såna människor blir jag så himla trött på!

[MiniPim]
0

#100 Det är bara för dem inte har ett eget liv…

Fridaaaa
0

#101 Japp förmodligen. Avundsjuka på andra med kanske?

[MiniPim]
0

#102 Ja! Hade en kompis, hon tyckte jag sjöng fel på alla engelska låtar eftersom jag va yngre än henne och allt. Sen var hon tydligen allergisk mot pälsdjur, hon kunde inte röra våra kaniner eller katt utan att typ bitchblicka oss och sätta sig vid sin pappa. Och nu när dem ska flytta till hus (dem bor i lägenhet) så ska dem köpa hund och massa djur!

BARA avundsjuka! Jag är ingen avunsjuk person, jag blir glad för att hon har hittat ett hus och kommer vara lycklig. Men hon är antagligen inte glad för att jag finns

Inaarah
1

Gör sista passet på jobbet idag, börjar om en stund. Känns ruskigt skönt att få lite ledigt snart! Börjar med att åka till bästis i Eskilstuna några dagar..

Beatrice_Love_Kaniner
0

första simset installerat och första delen av burbygget uppe :) Allt är bara bra! :)

Peak303
0

Idag blir det gocart, yay :D

-'  Malin Hultman

[MiniPim]
0

Hmm… undra om jag vågar ta tåg till trollhättan den 18augusti? :c

Fridaaaa
0

#197 Varför skulle du inte våga? :)

[MiniPim]
0

#108 Tänk om jag typ gör något fel.. :P

Fridaaaa
0

#109 Bara att fråga på stationen xD
Plus står vilket tåg & perong på biljett :)

[MiniPim]
0

#110 Pappa eller mamma kör väll mig till stationen ändå så dem kan ju hjälpa mig där :)

NaDa...
0

Sista festivaldagen idag… Orkar inte fara men måste väll.. ;)

~ Kram Nadja ♥

Inaarah
0

Ska du åka västtågen då? Från Göteborg C till Trollhättan? Det är inga som helsta problem! Åker du med kontoladdningskort behöver du ju bara stämpla in. Blir det fel hjälper konduktörerna dig - de är vana vid det. ;-) Är det inte några byten, så är det inget att oroa sig för!

Inaarah
0

Till #107, såklart!

[MiniPim]
0

#113 Den går direkt till trollhättan :)

jag vet inte vad det är xD pappa ska fixa det, så vågar jag nog! så följer nog min kompis med!

Zvintos
6

Kikat på ringar idag och hittat ett par i butik som föll oss i smaken. Precis skickat iväg mail om bokning av dag också, så blir det till att beställa ringarna och ordna gravyr. Kyss

Fridaaaa
0

#116 Härligt! Ska ni gifta er? :)

Zvintos
5

#117: Japp, det ska vi. Skrattande Borgerligt dock, så det blir bara vi två och såklart de två vittnen som man måste ha med. Men det är så vi vill ha det och så det kommer bli.

Fridaaaa
0

#118 Åh grattis, vad roligt!:D
Skulle jag gifta mig, hade jag velat göra precis likadant :)

Stiinisen
0

#118 Grattis! :D

// Stina och Kaninerna

Inaarah
0

#118: Så roligt, Ninni! GRATTIS!

[hejhejnaffy]
0

Grattis Ninni! :D

Saffran.
0

#118 Åhh vad skojsigt! Grattis! :D

Zvintos
1

#119-123: Tusen tack tjejer. Glad

[MiniPim]
0

#118 Åh grattis Ninni. :D

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer