Kanin iFokus

Kanin

Etikettbeteende-hälsa-och-skötsel
Läst 691 ggr
Saffran.
0

Vaccination?

Det finns väl ingen "grund-vaccination" som kaniner ska ta när dem är små. Som hundar gör? Jag har hört det någonstans, men det kan väl inte stämma? Eller har jag missat något? Obestämd

Katten_
0

Jag har inte gjort nån, så tror nog inte det.. I så fall har uppfödarn gjort nåt :P

/Christel & kaninerna! Glad

Saffran.
0

#1 Okej, för det verkar väldigt konstigt då det inte står något om det på ställen där dem skriver om kaniner. cx

Katten_
0

Ja, som sagt, jag har inte gjort nån :) #2

/Christel & kaninerna! Glad

Kiyona
0

En dräcktig kanin hona som är vaccinerad ger fostren ett medfött vaccin som ungen bär med sig under ett par veckors tid. När ungen blivit 8veckor och skall bli vaccinerad kan man vid risk områden ge två normaldoser vaccin med 1månads mellanrum detta kallas grundvaccinering och skall ge en starkare effekt av vaccinationen under hela kaninens livslängd förutsatt att man upprätthåller med regelbunda vaccinationer varje år.

Snöfall - Caught between what happened and what could never be

Gilla Snöfalls Djuringar på facebook!.

**Snöfalls Lejonhuvade Dvärgvädurar har upphört förtillfället men återkommer efter att alla studier är klara och körkort är fixat! **

**Mvh//Andrea **

Saffran.
0

#4 Så man ska vaccinera med någon grundvaccination? Vad är den till för? Är det nödvändigt att göra det?

MoaLarsson
0

#5 Självklart är det nödvändigt att göra det! Det förhindrar sjukdomar!

HusetAnubis
0

Man kan vaccinera mot myxomatos (kaninpest) och RVHD (gulsot) som är två mycket smittsamma sjukdommar med mycket hög dödlighet. Det bör/ska man göra om man ska ställa ut, hålla på med Kaninhoppning. Det kan även vara lämpligt att vaccinera sina kaniner om man bor i södra Sverige och har sin kanin utomhus. Jag vaccinerar mina då vi har mycket vildkaniner här.

Saffran.
1

#6 Ja, det kanske var en liten dum fråga. ;)

#7 Får väl se till att vaccinera mot kaninpest och RVHD. :)  Men då jag inte bor i södra Sverige så är det inte så brottom. Men jag får göra det framöver i så fall. Har ju inte ens fått hem min kanin än. ;)