Kanin iFokus

Kanin

Etiketttips-id-er-bloggar-och-hemsidor
Läst 896 ggr
[MiniPim]
0

Fideli ''morrar''

Hej!

Det är så att min ena kanin Fideli morrar åt mig så fort jag rör henne. Jag vet inte varför och vad det kan vara? Hon är väldigt arg nu för tiden, när jag hade henne i hagen så grävde hon och gjorde vad som helst för att komma ut. Sen när hon kommer ut så springer hon rakt in i skogen.

Hon är jättejobbig.. Jag vet inte om det kan vara brunst? Hon sitter ALLTID med rumpan mot MiniPim och det ser ut som att MiniPim typ drar av pälsen på henne. Hon har inte lika mycket man kvar heller som hon hade när vi köpte henne.

MiniPim och Fidelis burar är brevid varandra.

Vet någon vad det kan vara?

Fridaaaa
0

Låter som brunst ;)

Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.

[MiniPim]
0

#1 När går det möjligen över? Hon är så jobbig! Har ju varit så i några veckor.. ;)

Sen vet jag inte om det är den pälsen MiniPim dragit av? För ser ut som att hon har boat där ute också.

[_hsleiufhbtv]
0

Tror också brunst, kan vara ett bra tag. Du skulle sett siris första x) låter precis som det du skriver, men hon bet aldrig och så, bara morrade, boade och hade sig. Tror det höll i sig någon månad om inte mer. Är pälsen av ovanpå rumpan? För där kommer dom ytterst sällan åt själv. Det är ju magen dom brukar dra päls ifrån, hur ser det ut där?

[MiniPim]
0

#3 Vad jobbigt xD Men detfår man väll stå ut med!

Hoppas detta släpper så snart som möjligt, hon är en liten surpuppa… :P

Nej, ovanpå rumpan är pälsen kvar. När jag ska kolla hennes mage så morrar hon jättemycket och sprattlar :/ vad jag har sett är det bara från manen.. Men som du säger så drar dem ju av från magen.

[_hsleiufhbtv]
0

#4 nackdelen med honor.. xD Men om någon annan lyfter henne och du kollar på magen utan att röra? Eller det går inte heller? Det med manen tror jag är fällning, Siri fäller som jag vet inte vad just nu x)

[MiniPim]
0

#5 Hehe, ja :p

Det räcker att jag bara petar på henne, så hon känner mig såå morrar hon! Sen så va jag och min syster på promenad med Lakrits och Fideli och Fideli morrade åt lakrits och fick bakåtfällda öron :/

Jag ska försöka ändå! :)

[_hsleiufhbtv]
0

#6 så var siri med haha, fast jag kan hantera henne på alla sätt ändå. Hon är lite för snäll ^^ men det är brunst utan tvekan, så var envis för på vissa honor fortsätter det beteendet om man själv tar avstånd. Så var som vanligt men lite mer bestämd med henne :)

[MiniPim]
0

#7 Haha, okej xD