Kanin iFokus

Kanin

Etikettmåste-skriva-av-mig
Läst 365 ggr
myriis
0

Wow..

Jag har länge undvikit att hålla på att kela och gosa och umgås med Candy för mycket, eftersom jag antagit att hon inte gillat det då hon blir rädd ibland när jag är med henne och visat lugnt beteende när jag inte sitter flera timmar med henne varje dag.
Iallafall, var ute hos kaninerna för en stund sen för att se hur dem mådde. Candy brydde sig som vanligt inte om när jag kom in i hennes rasthage, och sen började hon springa omkring för att hon trodde jag skulle ta in henne till buren. Men jag satt helt still, pratade med henne och var lugn. Så hon blev ju såklart nyfiken tillslut och kom fram och nosade och undersökte. När jag sen reste mig och inte tog med henne till buren såg hon jätteförvånad ut. Som att hon undrade "Hallå matte, varför går du utan att bära mig?" . Gick in till henne n¨gra minuter senare och oj, vilken skillnad! Nu sprang hon fram hoppade upp i mitt knä och bara ville gosa.. Så ska testa dena nya metod nu :D

KvirrZ
0

Skoj :D

- Mvh Emma

Stravaganza
0

Vad bra. ^^

ciss
0

Vad roligt!

/ Cissi, medarbetare på Kanin
    www.frihetenskaniner.se

Mysofi
0

Kul!!

Stravaganza
0

Det var lyckat i alla fall.

KajsaM
0

Vad roligt! Joo det är en smart sätt att göra, måste göra så man Hampus också, så dom inte förkippar det med något tråkit :)

Tina-A
0

Härligt :) Fortsätt så! Du kan också sitta där och lyfta henne lite ibland, bara upp och sen ner, så hon inte förknippar att bli upplyft i hagen med att få komma in i buren. För att komma in i buren gör hon bara ibland när du lyfter henne, inte alltid :)

.: Dance like there is no tomorrow :.

[Lyssna på någon av mina låtar -
”Jag är en liten bajskorv” på Spotify]